۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۵۱۱۱۹

ادامه اعتراضات علیه افزایش قیمت سوخت در اردن

شامگاه گذشته تظاهرات در نقاط مختلف اردن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت از سوی دولت این کشور، ادامه پیدا کرد.
ادامه اعتراضات علیه افزایش قیمت سوخت در اردن
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  پس از کشته شدن یک افسر و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات علیه افزایش قیمت مشتقات نفتی در منطقه الحسینیه در استان معان (جنوب اردن)، تنش و درگیری ها در نقاط مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.
شامگاه شنبه، نیروهای امنیتی اردن مانع از ورود معترضان به مرکز امان ، پایتخت این کشور شدند. نیروهای امنیتی با تجمع در برابر مسیر تظاهرکنندگان به سمت آن ها گاز اشک آور شلیک و معترضان را متفرق کردند.
تظاهرکنندگان اردنی ممنوعیت برگزاری راهپیمایی را مغایر با اظهارات رسمی مقامات این کشور، مبنی بر حفظ حق شهروندان در ابراز عقیده به طور مسالمت آمیز و تاکید آنها بر پایبندی به حق اعتراض علیه قیمت سوخت و تقاضای لغو این مصوبه، دانستند.
شامگاه گذشته همچنین به جز امان (پایتخت اردن) دیگر استان های اردن از جمله الکرک، اربد و زرقاء نیز صحنه اعتراضات علیه سیاست های اقتصادی دولت این کشور به ویژه در رابطه با قیمت گذاری سوخت بود.
اداره امنیت عمومی اردن نیز شامگاه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی با استقرار در مناطق مختلف این کشور، ماموریت حفظ امنیت را با قدرت انجام خواهند داد.
اداره امنیت عمومی اردن تاکید کرد: با هر فردی که به اموال عمومی و یا خصوصی آسیب بزند، مقابله خواهد شد و طبق مقررات قانونی با خرابکاران برخورد می شود.
گفتنی است در ۱۰ روز اخیر در پی تصمیم دولت برای افزایش قیمت سوخت، رانندگان بخش حمل و نقل عمومی و کامیون داران اردنی اقدام به اعتصابات گسترده ای کرده اند. این اعتصابات با کشته شدن یک نیروی امنیتی وارد مراحل تازه تری شده و نیروهای امنیتی تاکنون ۴۴ معترض را بازداشت کرده اند.
وزیرکشور اردن اخیرا اعلام کرده که با افزایش قیمت سوخت از بحرانی که در ماه های آتی دست به گریبان مردم می شده جلوگیری کرده و لغو مصوبه افزایش قیمت سوخت در بین اختیارات وی نیست. نایب رئیس پارلمان اردن اما با عقب نشینی از مصوبه افزایش قیمت سوخت، اعلام کرده که در صورت عدم لغو این مصوبه ، دولت را استیضاح خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی