۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۵۱۱۲۷

زلزله در نفت‌خیزترین منطقه آمریکا

طی روزهای گذشته منطه تگزاس آمریکا شاهد یک زلزله بزرگ بوده که البته این زلزله نفت‌خیزترین نقطه آمریکا را هم درگیر کرده است.
زلزله در نفت‌خیزترین منطقه آمریکا
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  طی روزهای گذشته یک زلزله ۵.۵ ریشتری بخش بزرگی از ایالت تگزاس آمریکا را تکان داد.
از جمله مناطقی که این زلزله در آن به وضوح احساس شد، غرب تگزاس بود که منطقه نفت‌خیز پرمیان در آن قرار دارد. این منطقه نفت‌خیزترین نقطه آمریکاست و بیشترین نفت تولیدی آمریکا از آن برداشت می‌شود.
به خاطر افزایش فعل و انفعالات زمین‌شناسی در این منطقه گفته می‌شود تزریق آب در قالب عملیات شکست هیدرولیک به میادین نفتی شیل برای استخراج نفت کاهش یافته است. حدود یک ماه پیش هم یک زلزله ۵.۴ ریشتری در تگزاس رخ داده بود.
سازمان زمین شناسی آمریکا می‌گوید: این زلزله حدود ۵ کیلومتر در عمق زمین رخ داده و حتی در ایالت نیومکزیکو هم احساس شده است.
زمین‌شناسان گفته‌اند که وقوع زلزله‌های در مقیاس کوچک در تگزاس معمول است، اما زلزله‌های بزرگ اینچنینی به ندرت اتفاق می‌افتد. بسیاری از زلزله‌ها در این منطقه در ارتباط با عملیات شکست هیدرولیک برای استخراج نفت و تزریق مایعات به زمین رخ می‌دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی