۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۵۱۸۴۲

پتروبراس امنیت پالایشگاه‌هایش را تقویت می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام شرکت نفت و گاز برزیل (پتروبراس) نوشت: این شرکت در یک اقدام احتیاطی و به دنبال تهدیدها علیه برخی از دارایی‌هایش، از جمله بزرگترین کارخانه سوخت برزیل، امنیت پالایشگاه‌های خود را تقویت می‌کند.
پتروبراس امنیت پالایشگاه‌هایش را تقویت می‌کند
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، رویترز افزود، این دو مقام شرکت پتروبراس که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: واحد اطلاعات شرکت پتروبراس که ارتباطات حامیان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور سابق راست افراطی برزیل را در رسانه های اجتماعی رصد می کند، این تهدیدها را شناسایی کرده است.
این شرکت دولتی یکشنبه شب اعلام کرد که همه دارایی ها و پالایشگاه های این شرکت به صورت عادی فعالیت می‌کنند.
پتروبراس در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت تمام اقدامات محفاظتی و پیشگیرانه مورد نیاز را به عنوان یک رویه استاندارد انجام می دهد.
هزاران نفر از هواداران بولسونارو روز یکشنبه به ساختمان کنگره ملی (پارلمان)، کاخ ریاست جمهوری و دیوان عالی برزیل حمله و در اقدامی مشابه حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به کنگره این کشور در تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی) ۲۰۲۱ اقدام به تخریب وسایل و شکستن شیشه ها کردند.
منابع مطلع شرکت پتروبراس گفتند این تهدیدها برخی از پالایشگاه ها در ایالت هایی مانند سائوپائولو، ریودو ژانیرو و پارانا را هدف قرار داده است.
پتروبراس یک نیروی کار امنیتی خصوصی ۱۰۰۰ نفری دارد و با پلیس ایالتی همکاری می کند.
الکساندر سیلوررا (Alexandre Silveira) وزیر معادن و انرژی برزیل در این زمینه گفت، روند عرضه سوخت برزیل همچون فعالیت پالایشگاه های این کشور عادی خواهد بود.
سیلویرا در بیانیه ای افزود: ما علاوه بر نظارت بر وضعیت اعتراض ها در این ساختارها، همچنان هوشیار و با دیگر وزارتخانه ها و ایالت ها به منظور تضمین عرضه سوخت هماهنگ هستیم.
کلودیو کاسترو (Claudio Castro) فرماندار ریودوژانیرو در توئیتر نوشت، روز شنبه پلیس ایالتی را برای تقویت اوضاع امنیتی به پالایشگاه ریدوک (Reduc) اصلی ترین پالایشگاه ریودوژانیرو اعزام کرده است.
به گزارش ایرنا، هواداران بولسونارو هنوز پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته‌اند و بعضی از آنان از سی‌ام اکتبر (۸ آبان) در مقابل مقر ارتش در برازیلیا تحصن کرده و مداخله نظامیان را خواستارند.
دیوان عالی و کنگره ملی نیز تا ماه فوریه در تعطیلات به سر می‌برند. به همین دلیل، در زمان حمله هواداران بولسونارو نمایندگان و اعضای دیوان عالی در سر کار خود حاضر نبودند و تعداد افراد حاضر در ساختمان‌های این نهادها اندک بود.
روز یکشنبه ۸ آبان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل برگزار شد و شهروندان این کشور همچنین برای انتخاب ۱۲ فرماندار کشورشان به پای صندوق‌های رأی رفتند.
لولا داسیلوا در دور دوم انتخابات موفق شد با کسب ۵۰.۸ درصد آرا در برابر ۴۹.۲ رقیب خود، بار دیگر رئیس جمهوری برزیل شود.
بولسونارو معروف به ترامپ برزیل در اولین سخنرانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری از پذیرفتن شکست در برابر داسیلوا خودداری کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی