۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۵۴۲۶۴

ادعای ایتالیا: دیگر به گاز روسیه وابسته نیستیم

وزیر محیط زیست و امنیت انرژی ایتالیا که در پی بحران گاز در اروپا به دنبال ایفای نقش پیشتاز در بین کشورهای اروپایی برای کاهش وابستگی به واردات گاز روسیه بوده، به تازگی ادعا کرد که کشورش دیگر به واردات این محصول از روسیه وابسته نیست.
ادعای ایتالیا: دیگر به گاز روسیه وابسته نیستیم
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  خبرگزاری تاس نوشت: ژیلبرتو پیچتو فراتین وزیر محیط زیست و انرژی ایتالیا گفت، این کشور توانسته چالش «وابستگی به گاز روسیه» را مدیریت کند هر چند که همچنان حدود ۱۰ درصد از گاز این کشور از روسیه تامین می شود.
وزیر ایتالیایی در مصاحبه با روزنامه کوریر دلا سرا که امروز یکشنبه منتشر شد، اظهار داشت: تا پیش از این، حدود ۴۰ درصد از نیاز ما به گاز از سوی روسیه تامین می شد و اکنون این مقدار به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
وی افزود: در واقع، ما با افزایش انتقال گاز از شرق از طریق خط لوله ترانسدریاتیک (TAP) و از آفریقا با توافقات جدید با الجزایر و لیبی، بر وابستگی مسکو غلبه کرده ایم.
این مقام ایتالیایی همچنین گفت: پایانه های تبدیل گاز ال ان جی به ما اجازه می دهد گاز را با بهترین قیمت از سراسر جهان خریداری کنیم زیرا ما به دنبال توسعه منابع جایگزین انرژی هستیم و درباره این موضوع که چه زمانی باید طراحی تاسیسات انرژی هسته‌ای نسل چهارم را آغاز کنیم، فکر می کنیم.
به گفته وی، تقاضا برای گاز در ایتالیا همچنان بالا است. ایتالیا از گاز برای تولید دو سوم برق خود استفاده می کند.
فراتین همچنین پیش بینی ها درباره قیمت گاز و برق را تایید کرد که انتظار می رود قیمت این دو محصول در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ترتیب ۵ و ۱۵ درصد و تا سه ماهه چهارم ۱۰ و ۲۵ درصد افزایش یابد.
وی این افزایش قیمت ها را طبیعی توصیف کرد و گفت این اتفاق در کشورهایی که در آستانه فصل گرما، گاز را برای پر کردن مخازن خود خریداری می کنند، رخ می دهد.
دولت قبلی ایتالیا امتناع کامل از خرید گاز روسیه تا اواسط سال ۲۰۲۴ را خواستار بود و کابینه فعلی در این کشور بر این هدف تاکید دارد.
  اروپا در ماه‌های گذشته به دلیل بحران سوخت ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه، با افزایش سرسام‌آور بهای گاز مواجه بوده است.
ماریو دراگی نخست وزیر سابق ایتالیا در راستای تلاش‌های رم برای کاهش وابستگی به گاز روسیه، پیشتر سفری به الجزایر داشت. جنگ اوکراین و به دنبال آن تحریم های بین المللی، ایتالیا را بر آن داشت با الجزایر دومین تامین کننده بزرگ گاز این کشور وارد گفت وگو شود و میزان خرید گاز را از این کشور را افزایش دهد.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، دولت ایتالیا متعهد شد که وابستگی این کشور به واردات گاز طبیعی روسیه را از بین ببرد. دراگی طی سخنرانی خود در پارلمان این کشور بر قطع وابستگی به گاز روسیه تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تاکید کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی