۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۵۴۴۹۴

چهار مخزن انباشت قیر در آبادان افتتاح شد

چهار مخزن انباشت قیر روز چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارخانه شرکت نفت پاسارگاد آبادان افتتاح و بهره‌برداری شد.
چهار مخزن انباشت قیر در آبادان افتتاح شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مخازن ذخیره سازی قیر کارخانه شرکت نفت پاسارگاد آبادان امکان ذخیره سازی ۲۰ هزار تن قیر این واحد را در چهار مخزن پنج هزار تنی فراهم کرده است.
احداث مخازن ذخیره سازی قیر پس از یک وقفه چند ساله از خردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد.
مدیرعامل نفت پاسارگاد در آیین افتتاح این طرح گفت: برای احداث این چهار مخزم یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از آنها امکان ذخیره سازی قیر در کارخانه آبادان به ۳۵ هزار تن رسید.
مسعود اسفندیار افزود: عملیات احداث این چهار مخزن از سال ۱۳۹۹ آغاز شد ولی تا بهمن ماه ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی، راکد مانده بود و در ما ۹ ماه گذشته عقب ماندگی این طرح جبران شد.
وی میزان اشتغالزایی این طرح در زمان اجرا را ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۸۸ درصد از تجهیزات بکار رفته در این طرح ساخت داخل است که با بهره برداری از این چهار مخزن انباشت قیر، امکان پهلوگیری و صادرات از پایانه صادراتی بندر ماهشهر ۳۵۰ هزار تن افزایش یافت.
شرکت نفت پاسارگاد در سال ۱۳۸۲ با هدف اداره و بهره برداری از ۶ واحد قیرسازی پالایشگاهای تهران، شازند، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس تاسیس شد و سقف تولید سالانه این واحدها بالغ بر چهار میلیون تن در سال است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی