۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۵۴۵۸۶

کشف ۵۰ میلیون لیتر فراورده های نفتی قاچاق

بر اساس اعلام مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا، میزان کشفیات قاچاق فراورده های نفتی در سال گذشته حدود ۵۰ میلیون لیتر بوده است.
کشف ۵۰ میلیون لیتر فراورده های نفتی قاچاق
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، امیر محمد پرهام فر مدیر کل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا عنوان داشت: در سال 1401 کشفیات نفتی در حوزه بنزین 250 درصد و در حوزه گازوئیل 69 درصد رشد داشته است.
وی افزد: کشفیات بنزین قاچاق در سال 1400 حدود 421 هزار لیتر بوده و در سال 1401 این کشفیات به حدود 1 میلیون و54 هزار لیتر رسیده است که با رشدی 250 درصدی مواجه بوده است. به نظر می رسد علت این موضوع را افزایش هزینه تامین سوخت در کشورهای همسایه و استفاده از روش های جدید در کشف قاچاق است و دستگاه های اجرایی باید تلاش بیشتری برای پیشگیری از قاچاق سوخت انجام دهند.
این مطلب را باید اضافه کنم که کشفیات گازوییل در سال 1400 حدود 30 میلیون لیتر بوده که در سال 1401 تقریبا افزایشی 60 درصدی داشته و به حدود 50میلیون لیتر رسیده است.
پرهام فر گفت:  مجموع کشفیات قاچاق فراورده های نفتی و گاز در طول سال گذشته حدود 50 میلیون لیتر بوده است که در برخی رسانه ها به اشتباه این عدد در خصوص براورد از میزان قاچاق بنزین عنوان کرده بودند و اینطور برداشت شده بود که براورد از میزان قاچاق بنزین در طول سال گذشته روزانه 50 میلیون لیتر بوده است که قطعا این موضوع اشتباه است و به طور کلی این آمار تکذیب میشود.
پرهام فر در پاسخ به این سوال که میزان براورد از کل قاچاق بنزین در یکی دو سال گذشته به چه صورت است، گفت: از سال 99 به این سمت براورد دقیقی از میزان کل قاچاق بنزین  تهیه نشده است.
گفتنی است اخیرا با اجرایی شدن طرح جمع آوری کارت های سوخت از جایگاه های سوخت، برخی گمانه زنی ها و اعداد و ارقامی در رسانه ها مبتنی بر قاچاق سنگین سوخت از کشور به دلیل وجود اختلاف قیمتی که میان بنزین در داخل کشور و کشور های همسایه وجود دارد، در رسانه ها مطرح شده بود که اساسا مبنای درستی نداشت.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی