۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۵۵۹۲۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تابستان ‌خاموشی‌های برق ‌بیشتر می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به شرایطی که در تابستان امسال رقم خواهد خورد پیش‌بینی می‌شود خاموشی‌های برق نیز بیشتر شود.
تابستان ‌خاموشی‌های برق ‌بیشتر می‌شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،هادی بیگی‌نژاد ‌اظهار داشت: گزارش های هواشناسی بیانگر آن است که تابستان امسال نسبت به سال قبل افزایش دمای بالایی را شاهد خواهیم بود و این به معنی استفاده بیشتر از انرژی برق است بر همین اساس نمی‌توان تنها با بالابردن هزینه قبوض و گرانی برق به دنبال ایجاد فرهنگ صرفه‌جویی بود بنا بر این باید به دنبال راهکارهای دائمی باشیم.
وی افزود: با توجه به شرایطی که در تابستان امسال رقم خواهد خورد پیش‌بینی می‌شود خاموشی‌های برق نیز بیشتر شود با این حال سعی داریم خاموشی بخش خانگی را مدیریت کرده و بیشترین حجم خاموشی ها در مشترکین صنعتی و کشاورزی اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه برق یکی از ارزشمندترین انواع انرژی است که بدون هیچ جایگزینی، نقش بسیار مهمی در رفاه خانوار دارد، بیان کرد: افزایش بی‌رویه مصرف برق نیاز به احداث  نیروگاه‌های بیشتر و خارج از برنامه و متناسب با آن توسعه شبکه انتقال تا توزیع را افزایش می‌دهد که خود مستلزم صرف هزینه‌های کلان و در عین حال بسیار زمان‌بر است، لذا با مدیریت مصرف برق نه‌تنها از سرمایه‌گذاری‌های سنگین جلوگیری می‌شود، بلکه می‌توان از این سرمایه‌گذاری در سایر امور عمرانی، زیربنایی و تولیدی به کار برد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد: راهکار عملی و اصلی مدیریت مصرف درست انرژی به خصوص برق فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای اصولی و دائمی مصرف بهینه است بنا براین نمی توان انتظار داشت تنها با گرانی ارائه خدمات بتوان مصرف برق را کنترل کرد.
بیگی نژاد با بیان اینکه با شروع تابستان انتخاب کولرهای با ظرفیت بیشتر از حد نیاز، افزایش مصرف برق را در پی دارد، گفت: لازم است تا باتوجه به آب و هوای هر منطقه از کولرهای مناسب آن آب و هوا استفاده شود به عبارت دیگر در مناطق گرم و خشک از کولرهای آبی و در مناطق شرجی و مرطوب از کولرهای گازی برای خنک کردن محیط استفاده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی