۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۵۶۰۲۹

درآمدهای میدان گازی مارین به غزه نمی‌رسد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، تا زمانی که در پرونده سربازان رژیم صهیونیستی تحت بازداشت گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه پیشرفتی صورت نگیرد، درآمدهای حاصل از استخراج گاز از میدان گازی مارین در اختیار نوار غزه قرار نخواهد گرفت.
درآمدهای میدان گازی مارین به غزه نمی‌رسد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام سیاسی این رژیم اعلام کرد، این درآمدها به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌رسد و غزه شریک این پروژه نیست و تا زمانی که موضوع اسیران و مفقودین حل نشود، از آن سودی نخواهد برد.
این شبکه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از این میدان گازی به عنوان اهرم فشاری علیه حماس در پرونده زندانیان و مفقودین استفاده می‌کند.
این مقام صهیونیستی گفت، اجرای پروژه توسعه میدان گازی مارین منوط به هماهنگی بین نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی از طریق گفت‌وگوی مستقیم با مصر و با هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور حفظ "منافع امنیتی و سیاسی اسرائیل" است.
پیش از این دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که به مقامات ذیصلاح دستور داده است تا با هماهنگی مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین، توسعه میدان گازی مارین را آغاز کنند.
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، دفتر نتانیاهو اعلام کرده که مذاکرات را با مصر و تشکیلات خودگردان برای شروع مراحل برنامه ریزی توسعه این میدان گازی آغاز خواهند کرد که طبق برآورد متخصصان یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و احتمالا توسعه این میدان به شرکت گازی "ایگس" مصر که یک شرکت دولتی است، محول می‌شود.
شبکه ۱۳ اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با این دستور تلاش دارد در پی تصمیم اخیرش برای آغاز ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، پیامی به آمریکا بفرستد و همچنین در ارتباط با گفت‌وگو در مورد عادی سازی روابط پیامی به عربستان ارسال کند که از رژیم صهیونیستی خواسته حسن نیت واقعی خود را نسبت به فلسطینی‌ها نشان دهد.
ماه مه نیز فاش شد که رژیم صهیونیستی براساس منافع امنیتی خود در حال انجام بررسی‌های محرمانه برای توسعه این میدان گازی است.
اما پدر سرباز صهیونیستی هدار گلدن که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ نزد حماس تحت بازداشت است، در واکنش به این دستور گفت که موافقت دولت با توسعه «میدان گازی مارین غزه» «بسیار بد» است.
وی ادعا کرد، هر چیزی که مربوط به غزه است باید مشروط به بازگشت اسرای صهیونیستی در نزد حماس باشد. آنجا همه چیز به دست حماس می‌رسد، حتی وقتی صحبت از گاز و پول می‌شود، باید مشروط به بازگشت اسرا باشد.
گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، چهار نظامی اسرائیلی به نام‌های "آبراهام منگستو"، "هشام السید"، "هدار گلدن" و "شائول آرون" را از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد.
یک مسؤول فلسطینی هم در واکنش به این دستور نتانیاهو به خبرگزاری رویترز گفت، منتظر جزئیات این دستور هستند و نمی‌خواهند طبق آنچه در رسانه‌ها اعلام شده، موضع گیری کنند.
اسماعیل رضوان، از مقامات جنبش حماس هم گفت: ما بر حق مردم فلسطین در نوار غزه درخصوص تمامی منابع طبیعی آن تاکید می‌کنیم.
همچنین سخنگوی حماس گفت این گاز متعلق به فلسطینیان است. وی افزود: گاز سواحل غزه یک ثروت طبیعی برای فقرا، جوانان و نسل‌های آینده مردم فلسطین ما به ویژه در نوار غزه است و آنها حق دارند از منابع طبیعی بهره مند شوند.
براساس ارزیابی‌های انجام شده، میدان گازی مارین دارای بیش از یک تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی است که از نظر انرژی بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز فلسطین است و می‌توان بخشی از آن را صادر کرد.
فلسطین این میدان گازی را دهه ۹۰ در منطقه مدیترانه شرقی کشف کرد؛ اما به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با درخواست‌هایش برای بهره برداری از آن، تا به امروز نتوانسته از این میدان، گازی استخراج کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی