۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۵۶۳۰۳

عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی ممکن است صادرات نفت به آمریکا را در ماه ژوئیه کاهش دهد که این امر منجر به کمبود عرضه در بازارهای غربی خواهد شد.
عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،عربستان قرار است به طور یکجانبه تولید نفت خام خود را در ماه آینده 1 میلیون بشکه در روز یعنی معادل 10 درصد کل تولید خود کاهش دهد.
این اقدام کل تولید این کشور حوزه خلیج فارس را به 9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد که پایین ترین سطح از سال 2011 محسوب می‌شود.
بر اساس برآورد بلومبرگ، پس از کاهش تولید، ریاض کمتر از 6 میلیون بشکه برای صادرات خواهد داشت. در نتیجه، صادرات نفت به کشورهای غربی بیشتر از صادرات نفت به آسیا، بازار اصلی عربستان سعودی، تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
در این گزارش آمده است: بخش اعظم آن به شرق (کانال) سوئز می‌رود، جایی که شرکت آرامکوی عربستان، غول نفتی تحت کنترل دولت، به چند پالایشگاه آسیایی گفته است که به اندازه‌ای که درخواست کنند، نفت خام دریافت خواهند کرد. این بدان معناست که هرگونه کاهشی در غرب سوئز یعنی در اروپا و ایالات متحده احساس خواهد شد.
به گفته این نشریه، ریاض با اولویت دادن به بازارهای سنتی آسیایی خود، می تواند صادرات به ایالات متحده را کاهش دهد تا بازار را محدود کند که این امر در گزارش‌های موجودی کالا مشهود است.
بلومبرگ تأکید کرد که آرامکو بزرگترین پالایشگاه از نظر ظرفیت در ایالات متحده یعنی موتیوا Motiva را کنترل می کند و می‌تواند بر عرضه به این تاسیسات با تولید 630 هزار بشکه در روز در پورت آرتور نیز تاثیر بگذارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی