۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۵۶۴۸۸

صادرات نفت روسیه کاهش یافت

آمار رصد نفتکش‌ها نشان داد صادرات نفت روسیه از طریق دریا، در پی فروش کمتر به چین و هند، در ژوئن به پایین‌ترین میزان در چهار ماه گذشته، کاهش پیدا کرد.
صادرات نفت روسیه کاهش یافت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، آمار دریایی "اس اند پی گلوبال کامادیتیز" نشان داد صادرات نفت روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، در ماه ژوئن به ۳.۴۶ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان از فوریه بود اما همچنان ۱۲ درصد بالاتر از میانگین ۳.۱ میلیون بشکه در روز صادرات در دوران قبل از جنگ اوکراین است.
صادرات نفت روسیه به هند، بیشترین کاهش را داشت و ماه میلادی گذشته، ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد. صادرات به چین ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. با این حال، صادرات روسیه به برخی مقصدهای دیگر مانند مصر (۱۷۵ هزار بشکه در روز) افزایش یافت و انتقال نفت بین دو کشتی در سواحل یونان، به ۱۵۰ هزار بشکه در روز رشد کرد که بالاترین میزان از فوریه بود.
صادرات نفت روسیه در ژوئن در حالی کاهش یافت که در ماه مه، تحت تاثیر خرید حجم بالایی نفت تخفیف‌دار توسط هندی‌ها، به بالاترین میزان در ۱۲ ماه صعود کرده بود. انتشار این آمار با تعهد مسکو برای کاهش صادرات به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در اوت، همزمان شد.
مسکو پیش از این وعده داده بود که تولید نفت خود را از مارس تا پایان سال به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز، کاهش خواهد داد اما ناظران بازار با توجه به افزایش اخیر حجم صادرات روسیه، انتظار نداشتند مسکو به وعده خود عمل کند.
کاهش اخیر صادرات همچنین در بحبوحه کمتر شدن تخفیف برای نفت روسیه روی داده است. با وجود سوالات فزاینده ای که درباره ثبات روسیه و امنیت عرضه نفت روسیه در آینده وجود دارد، شورش گروه واگنر، در تولید، پالایش یا صادرات در پایان ژوئن، تاثیری نداشت.
طبق آمار، روسیه اکنون نفت کمتری به صورت انتقال بین دو کشتی صادر می‌کند. صادرات نفت از طریق انتقال به دو کشتی در دریا، تا ۲۵ ژوئن به ۷.۷۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۷۳ درصد معادل ۵.۶۷ میلیون بشکه در روز به مقصد هند رفت.
بر اساس گزارش پلاتس، اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن، جدیدترین بسته تحریم علیه روسیه را تصویب کرد که شامل اقداماتی برای مقابله با انتقال نفت بین دو کشتی در دریا و ممنوعیت صادرات نفت روسیه از طریق شاخه شمالی خط لوله دروژبا بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی