۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
کد مطلب : ۱۵۶۵۰۲

پتروبراس یوان را جایگزین دلار می کند

ژان پال پراتس مدیرعامل شرکت پتروبراس برزیل گفت که این غول انرژی قصد دارد معاملات با ارزهای ملی از جمله یوان چین و بیت‌کوین را آغاز کند.
پتروبراس یوان را جایگزین دلار می کند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وی چهارشنبه در حاشیه سمینار بین‌المللی اوپک در وین اتریش اظهار کرد: ما به این سمت حرکت خواهیم کرد. این مساله به مجوز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برزیل بستگی دارد اما دولت فعلی مخالفتی با این مساله ندارد.
پراتس افزود: ما مذاکراتی درباره عقد قرارداد و انجام مبادله با یوآن داشته‌ایم. برای نمونه، در حال مذاکره با آرژانتین هستیم. این کشور کمبود دلار دارد. بنابراین مجبور هستیم مبادلات را با ارزهای جایگزین دلار انجام بدهیم.
مدیرعامل پتروبراس همچنین اظهار کرد که این شرکت آماده است پذیرش ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین است و بخشی برای بررسی این موضوع ایجاد کرده است.
رویترز پنجشنبه به نقل از مقامات آگاه خبر داد آرژانتین که با کمبود دلار مواجه است، قصد دارد بخشی از اقساط وام‌های دریافتی از صندوق بین‌المللی پول را به یوان چین پرداخت کند.
به گزارش بلومبرگ، دلار آمریکا در آرژانتین کمیاب است و به همین دلیل، بسیاری از افراد مجبور شده‌اند به جای آن به دنبال یوان چین باشند.
با توجه به اینکه دلار پرکاربردترین ارز برای معاملات جهانی است، این امر تجارت بین‌المللی را پیچیده کرده اما درها را به روی یوان، که پکن در تلاش است آن را به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا برای تجارت بین‌المللی مطرح کند، گشوده است.
آرژانتین و چین از سال ۲۰۰۹ میلادی یک قرارداد سوآپ دوجانبه منعقد کرده‌اند و پکن به‌ تازگی به آرژانتین اجازه داده است تا از نیمی از خط سوآپ ارز ۱۸ میلیارد دلاری استفاده کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی