۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۵۶۷۲۴

آماده‌سازی روسیه برای صادرات کمتر نفت

صادرات نفت روسیه از بنادر غربی این کشور در راستای عمل به وعده کاهش عرضه، قرار است ماه آینده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح صادرات ژوئیه کاهش پیدا کند.
آماده‌سازی روسیه برای صادرات کمتر نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تولیدکنندگان اوپک پلاس شامل روسیه به منظور حمایت از قیمت‌ها، از نوامبر عرضه خود را کاهش داده اند. مسکو ماه جاری متعهد شد که صادرات خود را در اوت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و همزمان، عربستان سعودی اعلام کرد کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه میلادی آینده، ادامه می‌دهد.
از آنجایی که روسیه مبنای کاهش خود را اعلام نکرده است، تحلیلگران و معامله گران می‌گویند رصد این کاهش عرضه، دشوار خواهد بود. اما بر اساس اطلاعات منابع بازرگانی و داده‌های رفینیتیو آیکان، کاهش‌ عرضه در اوت، کاهش صادرات بین ماه‌های مه و ژوئیه که به ۵۰۰ هزار بشکه در روز بالغ می‌شود را عمیق‌تر خواهد کرد.
بارگیری نفت از بنادر غربی روسیه مانند پریمورسک و اوست لوگا در دریای بالتیک و بندر نووراسییسک در دریای سیاه، قرار است در ماه جاری به ۱.۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۲.۳ میلیون بشکه در روز در ژوئن و ۲.۴ میلیون بشکه در روز در ماه مه، کاهش پیدا کند.
روسیه، نفت و فرآورده‌های نفتی را از طریق اقیانوس آرام و یک خط لوله مستقیم به چین و همچنین بنادر اروپایی خود صادر می‌کند. برنامه‌های صادراتی این کشور از طریق مسیرهای صادراتی شرق، هنوز موجود نیست.
سه منبع آگاه به رویترز گفتند: روسیه به شرکت‌های نفتی دستور داده است تا برنامه‌های عرضه را برای ماه آینده کاهش دهند. مقامات انرژی این شرکت اوایل هفته گذشته، با مدیران ارشد این شرکت‌ها دیدار کردند و از آنها خواستند تلاش بیشتری برای تضمین صادرات کمتر در ماه اوت انجام دهند.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و مسئول روابط مسکو با اوپک پلاس، پنجشنبه گذشته اظهار کرد که شرکت‌های روسی خودشان تصمیم خواهند گرفت که تولید نفت خود را در ماه اوت کاهش دهند یا خیر، اما وظیفه روسیه، کاهش عرضه به بازارهای جهانی است.
مجموع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه تا هفت میلیون بشکه در روز تخمین زده می‌شود، اما آمار صادرات از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، محرمانه شده است.
پیش از این که روسیه برنامه‌های کاهش عرضه به بازارهای خارجی را اعلام کند، اوپک پلاس فقط تولید نفت را مدیریت می‌کرد نه صادرات را. ایگور سچین، رئیس غول نفتی روس‌نفت، ماه گذشته برای نخستین بار به ضرورت کاهش صادرات و همچنین کاهش تولید اشاره کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران می‌گویند اگر روسیه می‌خواهد صادرات نفت خود را در اوت نسبت به ژوئیه کاهش دهد، شرکت‌ها ممکن است بخشی از کارهای برنامه‌ریزی شده را به ماه‌های پاییز موکول کنند تا مصرف نفت داخلی را افزایش داده یا تولید نفت را کاهش دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی