> کاهش صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم | نفت ما
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۵۶۸۲۳

کاهش صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم

صادرات نفت عربستان تا ۶.۹۳ میلیون بشکه در روز در ماه مه سقوط کرده است، یعنی پایین‌ترین رقم از اکتبر ۲۰۲۱ و ۵.۳ درصد کمتر از ۷.۳۲ میلیون بشکه‌ در روزی که در آوریل صادر شده بود.
کاهش صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،اطلاعات موسسه جودی نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان در ماه مه به پایین‌ترین رقم طی 19 ماه گذشته رسیده و دلیل آن تمایل بسیاری از خریداران آسیایی به نفت ارزان قیمت روسیه بوده است.
صادرات نفت بزرگترین صادر کننده نفت دنیا تا 6.93 میلیون بشکه در روز در ماه مه سقوط کرده است، یعنی پایین‌ترین رقم از اکتبر 2021 و 5.3 درصد کمتر از 7.32 میلیون بشکه‌ در روزی که در آوریل صادر شده بود.
تولید نفت خام عربستان 502 هزار بشکه در روز نسبت به ماه آوریل کاهش یافته و در ماه مه به 9.96 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که ذخایر نفت این کشور 1.16 میلیون بشکه در روز پایین آمده و به 148.24 میلیون رسیده است.
پالایشگاه‌های داخلی عربستان 100 هزار بشکه در روز نفت خام کمتری پالایش کرده‌اند، یعنی 2.59 میلیون بشکه در روز و 89 هزار بشکه در روز نفت خام بیشتری را به صورت مستقیم سوزانده‌اند.
صادرات محصولات نفتی عربستان 174 هزار بشکه در روز در ماه مه کاهش یافته و به 1.37 میلیون بشکه در روز رسیده است. واردات نفت هند از روسیه به یک رکورد جدید در ماه مه رسید و سهم نفت خاورمیانه و آفریقا را از سبد واردات این کشور کمتر کرد.
واردات نفت چین از روسیه هم در ماه مه رکورد جدیدی ثبت کرد. پالایشگاه‌های خصوصی چین واردات نفت تحریم شده و ارزان قیمت اسپو و اورال روسیه را افزایش داده‌اند.
عربستان در اوایل ماه جاری میلادی کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اوت تمدید کرد و روسیه و الجزایر هم داوطلب شدند تولید و صادرات نفت خود را به ترتیب 500 هزار و 20 هزار بشکه در روز پایین بیاورند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی