۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۱۵۶۹۱۰

نفت برنت ۸۱ دلار و ۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۸۰ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۷ سنت رسید.
نفت برنت ۸۱ دلار و ۷ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت نفت حدود 2 درصد در روز جمعه افزایش یافت و به یک رکورد جدید رسید. نفت چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند. افزایش نشانه‌های کمبود عرضه در ماه‌های آینده و بالا گرفتن درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین از دلایل اصلی بالا رفتن قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 43 سنت معادل 1.80 درصد افزایش به 81 دلار و 7 سنت رسید. نفت آمریکا هم با 1 دلار و 42 سنت معادل 1.88 افزایش 77 دلار و 7 سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران عقیده دارند افزایش درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر عرضه نفت در هفته‌های آینده می‌تواند قیمت نفت را بالاتر ببرد.
بسته شدن مسیر تجارت غلات در دریای سیاه به عرضه اتانول و سوخت‌های زیستی که با محصولات نفتی ترکیب می‌شوند، آسیب می‌رساند، آن هم در شرایطی که بازارهای جهانی غلات تحت فشار قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب پالایشگاه‌ها از نفت خام بیشتری استفاده خواهند کرد.
توقیف کشتی‌ها در دریای سیاه می‌تواند به صادرات نفت و سایر کالاها در منطقه آسیب برساند.
از طرف دیگر در آمریکا، ذخایر نفت خام در بحبوحه افزایش صادرات و بالا رفتن فعالیت‌های پالایشگاهی کاهش یافته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می‌کند تولید نفت و گاز آمریکا برای اولین بار در سال جاری میلادی در ماه اوت پایین بیاید.
وزیر انرژی امارات عقیده دارد اقدامات فعلی ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت در شرایط فعلی کافیست.
مقامات چین از طرح‌های خود برای تقویت فروش خودرو و محصولات الکترونیکی پرده برداشتند که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به بهبود اقتصاد این کشور امیدوار کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی