۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۵۶۹۶۰

ماجرای تعطیلی تنها جایگاه سوخت سربیشه

با وجود نیاز مبرم به تامین سوخت در جاده‌های ترانزیتی سربیشه، تنها جایگاه CNG این منطقه طی ۱۳ روز اخیر تعطیل است که به گفته مسئولان از امروز رفع نقص می‌شود.
ماجرای تعطیلی تنها جایگاه سوخت سربیشه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،خراسان جنوبی دارای چهار معبر مرزی است و اکنون تنها معبر فعال مرزی آن ماهیرود ـ سربیشه است؛ بنابراین این مسیر یک راه ترانزیتی است که مهم‌ترین بخش آن، تامین سوخت برای خودروهای سنگین است.
با وجود نیاز مبرم به تامین سوخت در جاده‌های ترانزیتی سربیشه، این منطقه تنها یک جایگاه CNG و یک جایگاه بنزین دارد که وجود صف‌های طولانی در این جایگاه‌ها نشان از پاسخگو نبودن نیازهاست.
اکنون مدت ۱۳ روز است که تنها جایگاه CNG این منطقه نیز به علت عدم رعایت نکات ایمنی مسدود شده و این امر شرایط را بحرانی تر کرده است. از طرفی مردم سربیشه به واسطه کمبود جایگاه در شهر تنها در هر بار می‌توانند ۳۰ لیتر سوختگیری کنند و از طرفی اگر به جایگاه سی ان جی نیاز داشته باشند باید فاصله سربیشه تا بیرجند یا نهبندان را بپیمایند و این به معنای بزرگ ترین محرومیت برای مردم این شهرستان است.
مردم می‌گویند به طور مثال باید ۷۰ کیلومتر از روستا به سمت جایگاه بپیماییم تا ۳۰ لیتر بنزین بزنیم و سپس دوباره به روستا بازگردیم که دیگر سوختی نمی‌ماند. این امر وجود جایگاه‌های سوخت با مسافت‌ها و فاصله‌های مشخص از یگدیگر را ضروری ساخته است. در روز تنها یک جایگاه سوخت گیری سربیشه نمی‌تواند پاسخگوی بیش از دو هزار خودرو باشد.
حفظ جان مردم مهم تر از تامین سوخت ارزان است 
محمدرضا عابدانی،  مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در این مورد  اظهار کرد: از آن جایی که اولین موضوع برای ما رعایت الزامات ایمنی و اخذ تأییده استاندارد جایگاه‌های سوخت است، جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در شهرستان سربیشه را به دلیل عدم دریافت تأییدیه از شرکت بازرسی مورد تأیید سازمان استاندارد تعطیل کردیم.
وی با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت خصوصی بوده و نیاز به رعایت الزامات فوق الذکر دارند، افزود: حفظ جان مردم و رعایت الزامات فنی و ایمنی در اولویت ماست.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه درخصوص رفع این نواقص به مالک جایگاه تذکر دادیم، تصریح کرد: فشار گاز در جایگاه CNG بسیار بالاست و در صورت عدم رعایت الزامات ایمنی احتمال وقوع حادثه برای مراجعه کنندگان وجود دارد.
عابدانی با بیان اینکه این جایگاه از ۱۸ تیرماه غیر فعال شده و امروز نامه اداره کل استاندارد مبنی بر رفع نواقص صادر شد، ادامه داد: شهرستان سربیشه محور ترانزیتی است و یک جایگاه CNG پاسخگوی آن نبوده و علاوه بر آن در این چند روز که این جایگاه بسته بود، مردم باید در نهبندان و بیرجند سوخت گیری را انجام می‌دادند.
وی با بیان اینکه اکنون شرایط را برای بازگشایی مجدد این جایگاه فراهم خواهیم کرد چراکه نواقص ایمنی رفع شده است، تصریح کرد: اکنون یک جایگاه بنزین و یک جایگاه CNG در شهرستان مرزی سربیشه فعال بوده و اگر سرمایه گذاری برای احداث جایگاه CNG درخواست داشته باشد، ما مشکلی برای صدور مجور و احداث نداریم و تنها کافی است فرد به سامانه کسب و کارها مراجعه کند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: نکته مهم در احداث و فعال سازی جایگاه‌های سوخت حفظ جان مردم و ایمنی آن‌هاست که باید کاملاً رعایت شود؛ در غیراین صورت از فعالیت جایگاه حتی در صورت نیاز به آن جلوگیری خواهد  شد چراکه جان مردم مهم تر از تامین سوخت ارزان است.
منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی