۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۵۶۹۹۲

جایگزینی۴میلیون و۱۰۰هزار بخاری با راندمان بالا

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز گفت:سرمایه گذار باید بتوانند ۱۵ هزار بخاری راندمان پایین را در ماه تعویض و بخاری راندمان بالا را نصب و راه اندازی کند.
جایگزینی۴میلیون و۱۰۰هزار بخاری با راندمان بالا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شهرام اسدپور، مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز در نشست خبری فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه گذاران برای اجرای طرح جایگزینی بخاری‌های گازسوز راندمان پایین با بخاری‌های گازسوز راندمان بالا گفت: شرکت بازرگانی گاز ایران برای اجرای طرح جایگزینی بخاری با راندمان پایین با بخاری‌های راندمان بالا با رده انرژی AوB تولید داخلی سرمایه گذاران را شناسایی کند. وی ادامه داد: هدف اصلی این طرح کاهش مصرف طبیعی و کاهش اتلاف است که با استفاده از تکنولوژی جدید میسر می‌شود که این صرفه جویی به نفع مردم و شرکت ملی گاز است یکی تأثیر قیمتی برای مشترکان و حفظ سرمایه ملی برای شرکت ملی گاز را به دنبال دارد.
به گفته این مقام مسئول سرمایه گذاران باید بتوانند نظر ما را جلب کنند بخاری‌های راندمان بالا را جایگزین بخاری‌های قدیمی کنند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران باید تولید کننده بخاری‌های گاز سوز با راندمان AوB تولید کند که دارای برچسب استاندارد ملی باشند. ضمن آنکه برای ۶ ماه اول طرح پیش بینی شده در صورتی که بخاری مشکل داشت دوباره تعویض شود و ۲ سال نیز خدمات گارانتی و همچنین به مدت ۱۰ سال خدمات پس از فروش ارائه دهند در نتیجه میزان گاز صرفه جویی شده گواهی می‌شود و به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.
اسد پور خاطر نشان کرد: این طرح با هدف ۵ ساله برای ۴میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذار باید بتوانند ۱۵ هزار بخاری راندمان پایین را در ماه تعویض و بخاری راندمان بالا را نصب و راه اندازی کند. به طور مثال هر سرمایه گذاری که اعلام کند که می‌تواند ۱۰۰ هزار بخاری را تعویض کند باید در ابتدای امر توان مالی تعویض ۲۵ هزار بخاری را داشته باشد. همچنین در منطقه محل فعالیت دفتر خدمات پس از فروش داشته باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز سقف برچسب انرژی برای بخاری‌های گرید A ۴۶۶ متر مکعب در سال و برای بخاری‌های گرید B ۳۸۸ متر مکعب در نظر گرفته شده است که اجرای طرح تعویض در یک دوره ۵ ساله در نظر گرفته شده است. همچنین بخاری‌ها باید مهر و گواهی استاندارد را دارا باشند تا قابلیت نصب و راه اندازی داشته باشند.
وی اضافه کرد: در طرح کلی هدف صرفه جویی است و مسائل ریالی آن در لایه‌های بعدی آن در نظر گرفته شده است و سرمایه گذاران با توجه به منابع موجود سرمایه‌گذاری می‌کنند.هدف از این فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه گذاران است که تعدادی به عقد قرارداد منجر می‌شود.
اسدپور خاطرنشان کرد: اولویت ما برای اجرای طرح خانوارهای نهادهای عمومی، بهزیستی و کمیته امداد و به طور کلی شناسایی و اسقاط بخاری‌های بازده پایین و نصب و راه اندازی بخاری بازده بالا است و در کنار آن در صورت ارائه گزارش نسبت به راه اندازی ما گواهی صرفه جویی را صادر و در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهیم.
وی در خاتمه با اشاره انتشار فراخان برای جذب سرمایه گذار خاطر نشان کرد: فراخوان‌هایی منتشر شده که سرمایه گذاران خود را معرفی کرده تا شناسایی شده و مورد ارزیابی قرار گیرند و برای این منظور سامانه تدارک الکترونیک دولت را بارگزاری کردیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی