۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۵۷۰۱۹

تخفیف صادرات نفت روسیه کمتر می‌شود

وزارت دارایی روسیه قصد دارد تخفیفی که برای تعیین مالیات برای صادرات نفت این کشور استفاده می‌کند را از ۲۵ دلار فعلی، به ۲۰ دلار در هر بشکه کاهش دهد.
تخفیف صادرات نفت روسیه کمتر می‌شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، تحریم‌های غربی که بر سر جنگ اوکراین علیه روسیه وضع شده‌اند از جمله مکانیزم سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه برای صادرات نفت روسیه و ممنوعیت واردات به اتحادیه اروپا، کرملین را واداشته اند تا شیوه تعیین مالیات فروش نفت را تغییر دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فوریه، قانونی را امضا کرد که تخفیف برای گرید نفتی اورال را برای محاسبات مالیاتی را تثبیت کرد.
آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، در مصاحبه با یک سایت خبری روسی گفت: اکنون تخفیف، ۲۵ دلار در هر بشکه نسبت به نفت برنت است. قصد داریم آن را به ۲۰ دلار در هر بشکه کاهش دهیم. ما اقدامات بیشتر را برای بهبود محاسبه مالیات برای صادرات نفت را بررسی می‌کنیم.
سیلوآنوف درباره اقدامات مورد بررسی توضیحی ندادند اما افزود: در قیمت فعلی حدود ۸۰ دلار هر بشکه نفت برنت، این وزارتخانه هشت تریلیون روبل (۸۸.۵ میلیارد دلار) ذخایر نفت و گاز را در سال ۲۰۲۳ جمع آوری خواهد کرد.
درآمد نفت و گاز روسیه در شش ماه نخست سال ۲۰۲۳، بر مبنای سال به سال ۴۷ درصد کاهش پیدا کرد که به دلیل قیمت پایین‌تر نفت اورال و صادرات کمتر گاز طبیعی بود.
وزیر دارایی روسیه گفت: تا پایان سال کسری بودجه، حدود دو تا ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. ما منابع کافی برای تامین مخارج برنامه‌ریزی داریم.
بر اساس گزارش رویترز، در این بین، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور برای مقابله با صادرات غیرقانونی سوخت، در حال بررسی محدود کردن تعداد شرکت‌هایی است که اجازه دارند فرآورده‌های نفتی را صادر کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی