۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۵۷۰۲۷

پیش بینی افزایش قیمت نفت به دنبال بالا رفتن تقاضا

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش بینی می‌کند کمبود عرضه نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی قیمت آن را تا ۸۶ دلار در هر بشکه افزایش دهد.
پیش بینی افزایش قیمت نفت به دنبال بالا رفتن تقاضا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  پیش‌بینی می‌شود افزایش تقاضا برای نفت و پایین آمدن عرضه آن باعث کمبود شدید در بازار شده و قیمت نفت را تا پایان سال جاری میلادی به 86 دلار در هر بشکه برساند.
تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس عقیده دارند بالا رفتن تقاضا باعث می‌شود بازار در نیمه دوم سال جاری میلادی حدود 2 میلیون بشکه در روز کمبود عرضه داشته باشد.
در شرایطی که تقاضا در تابستان جاری به یک رکورد جدید می‌رسد، عرضه رو به کاهش است. کاهش تولید و صادرات نفت اوپک پلاس و کند شدن روند رشد تولید نفت آمریکا هم نقش بزرگی در کمبود نفت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی خواهد داشت.
شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز در روز جمعه اعلام کرد تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته تا 669 حلقه پایین آمده است. این شرکت پیش بینی کرده بیش از 100 چاه فعال تعطیل شوند. تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته 406 حلقه کمتر از آغاز 2019 یعنی قبل از بحران کرونا بود.
در این بین نشانه‌هایی از پایین آمدن عرضه اوپک پلاس هم وجود دارد.
صادرات نفت خام روسیه برای دومین هفته پیاپی کاهش یافته و پیش بینی می‌شود در چهار ماه منتهی به 16 ژوئیه به پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده باشد‌. روسیه آماده است صادرات خود را 500 هزار بشکه در روز در ماه اوت کاهش دهد.
صادرات نفت خام عربستان هم رو به کاهش است و در ماه مه به کمتر از 7 میلیون بشکه در روز رسیده بود. انتظار می‌رود صادرات نفت بزرگترین تولید کننده دنیا یک میلیون بشکه در ماه‌های ژوئیه و اوت کاهش یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی