۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۵۷۰۴۰

درآمد نفتی عربستان به پایین‌ترین رکورد رسید

عایدی عربستان سعودی از فروش نفت به بازارهای خارجی، بیش از یک سوم کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از سپتامبر سال ۲۰۲۱ رسید.
درآمد نفتی عربستان به پایین‌ترین رکورد رسید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،داده‌هایی که از سوی سازمان کل آمار عربستان سعودی منتشر شد و شامل نفت خام و فرآورده‌های نفتی بود، نشان داد درآمد صادرات نفت عربستان سعودی در ماه مه، به بیش از ۱۹ میلیارد دلار رسید. سهم فروش نفت از کل صادرات، از حدود ۸۱ درصد در یک سال قبل، به ۷۴ درصد کاهش پیدا کرد.
عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، در سال ۲۰۲۲ که قیمت نفت و تولید این کشور افزایش داشت، درآمد قابل توجهی از فروش نفت به دست آورد. اما امسال، اعلام کرده است برای تقویت قیمت نفت، به کاهش تولیدی که از ابتدای سال ۲۰۲۳ آغاز کرده بود، ادامه خواهد داد.
قیمت نفت در هفته‌های اخیر تحت تاثیر عمیق شدن کاهش عرضه عربستان سعودی و متحدانش در اوپک پلاس، تقویت شده است اما نگرانی‌هایی که نسبت به پیامدهای نرخ‌های بهره بالاتر بر فعالیت اقتصادی در آمریکا و اروپا وجود دارد، رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشته است. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در ماه مه، حدود ۷۵ دلار بود و روز جاری، ۸۲ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در بخش غیرنفتی، صادرات عربستان سعودی در ماه مه، بر مبنای سال به سال، حدود ۹ درصد کاهش یافت و به ۲۵ میلیارد ریال (۶.۷ میلیارد دلار) رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی