۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۵۷۱۰۰

نفت برنت ۸۴ دلار و ۹۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۵ سنت معادل ۰.۸۹ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۹۹ سنت رسید.
نفت برنت ۸۴ دلار و ۹۹ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و پنجمین افزایش پیاپی هفتگی را تجربه کرد. سرمایه‌گذاران نسبت به تقاضای بالا و کاهش تولید و تاثیر مثبت آن بر قیمت نفت خوشبین هستند.
افزایش احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا و پایان سیاست‌های سختگیرانه پولی دورنمای رشد اقتصاد و بالا رفتن تقاضا برای انرژی را تقویت کرده است.
هر دوی این شاخص‌های نفتی به خاطر کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس که در اوایل ماه جاری میلادی اعلام شده بود، حدود 5 درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند که پنجمین هفته پیاپی افزایش قیمت آنها بود. نفت برنت و نفت آمریکا در آستانه یک افزایش قیمت ماهانه 13 درصدی قرار دارند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 75 سنت معادل 0.89 درصد افزایش به 84 دلار و 99 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 49 سنت معادل 0.61 درصد افزایش، 80 دلار و 58 سنت معامله می‌شود.
رشد بهتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی احتمال بالا رفتن تقاضا را افزایش داده است.
از طرف دیگر، سیاستگذاران چین قول معرفی محرک‌های مالی بیشتر برای بهبود رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا را داده‌اند. اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی آهسته‌تر از حد انتظار بود.
از نظر عرضه، تعداد چاه‌های نفت آمریکا یک حلقه در این هفته کاهش یافته و به 529 رسیده است یعنی پایین‌ترین تعداد از مارس 2022.
با توجه به کاهش ذخایر نفت آمریکا و آغاز کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان، نشانه‌های کمبود عرضه مشخص‌تر شده است. تولید نفت اوپک به پایین‌ترین سطح از پاییز 2021 رسیده است.
برخی تحلیلگران انتظار دارند عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را یک ماه دیگر و در ماه سپتامبر هم ادامه دهد تا حمایت بیشتری از بازار نفت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی