۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۵۷۱۴۸

نفت برنت ۸۴ دلار و ۴۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۴۵ سنت رسید.
نفت برنت ۸۴ دلار و ۴۵ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافته اما در بالاترین سطح طی سه ماه گذشته و در آستانه بزرگترین افزایش ماهانه قرار دارد. انتظار تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان در ماه سپتامبر و کمبود عرضه در بازار جهانی از قیمت نفت حمایت کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.64 درصد کاهش به 84 دلار و 45 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 40 سنت معادل 0.50 درصد کاهش 80 دلار و 18 سنت معامله می‌شود.
کاهش عرضه جهانی نفت و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا را در روز جمعه به بالاترین رقم از ماه آوریل رساند. هر دوی این شاخص‌های نفتی پنجمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کردند و و در آستانه بزرگترین افزایش قیمت ماهانه از ژانویه 2022 قرار دارند.
در این بین انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را در ماه سپتامبر هم ادامه دهد و یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کند.
تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس می‌گویند قیمت نفت 18 درصد از اواسط ماه ژوئن افزایش یافته که نتیجه تقاضای بالا و کاهش تولید عربستان است که باعث کمبود عرضه در بازار شده است. از طرف دیگر بازار بدبینی خود نسبت به رشد اقتصاد را کنار گذاشته است.
این بانک قیمت نفت خام برنت را برای آخرین ماه سال جاری میلادی 86 دلار پیش بینی کرده و انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه دوم 2024 به 93 دلار در هر بشکه برسد.
گلدمن عقیده دارد تقاضای بالا باعث کمبود بیش از حد انتظار عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یعنی 1.8 میلیون بشکه در روز می‌شود. این بانک کمبود عرضه در سال آینده میلادی را 0.6 میلیون بشکه در روز پیش بینی می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی