۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۵۷۲۱۸

نفت برنت ۸۵ دلار و ۶۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۲ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۶۱ سنت رسید.
نفت برنت ۸۵ دلار و ۶۱ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،افزایش تقاضا برای نفت در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده سوخت دنیا قیمت نفت را حدود 1 درصد در روز چهارشنبه بالا برده است. نفت نزدیک به بالاترین رقم از ماه آوریل معامله می‌شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 70 سنت معادل 0.82 درصد افزایش به 85 دلار و 61 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 72 سنت معادل 0.88 درصد افزایش، 82 دلار و 9 سنت معامله می‌شود.
آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 15.4 میلیون بشکه در هفته منتهی به 28 ژوئیه کاهش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار یک کاهش 1.37 میلیون بشکه‌ای را داشتند.
اگر آمار دولتی آمریکا که امروز منتشر می‌شود هم با این آمار همخوانی داشته باشد، این بزرگ‌ترین کاهش ذخایر نفت آمریکا از 1982 خواهد بود.
موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر بنزین این کشور 1.7 میلیون بشکه کاهش یافته، در حالی که تحلیلگران انتظار یک کاهش 1.3 میلیون بشکه‌ای را داشتند. این آمار نشان‌دهنده افزایش شدید تقاضا برای سوخت در آمریکاست.
تحلیلگران عقیده دارند افزایش فصلی تقاضا برای سوخت جهت حمل و نقل و همچنین کاهش عرضه برخی تولید کنندگان قیمت نفت را بالا برده است.
ذخایر نفت خام در سایر مناطق هم به خاطر پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه کاهش یافته و کاهش تولید عربستان هم شرایط را سخت‌تر کرده است.
تحلیلگران انتظار دارند عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده اوپک کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه سپتامبر هم ادامه دهد.
قیمت نفت رو به افزایش خواهد بود اما پیش بینی می‌شود فشار رکود اقتصاد مخصوصا در اروپا پس از پایان دوره اوج تقاضا در تابستان مانع فراتر رفتن آن از 90 دلار در هر بشکه شود. نگرانی در مورد کاهش تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا هم مانع افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی