۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۱۵۷۲۵۰

حمله پهپادی اوکراین به یک نفتکش در تنگه کرچ

خبرگزاری روسی تاس بامداد شنبه گزارش داد که موتورخانه یک نفتکش در حمله پهپادی اوکراین در تنگه کرچ آسیب دید.
حمله پهپادی اوکراین به یک نفتکش در تنگه کرچ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مرکز هماهنگی نجات دریایی منطقه نووروسیسک روسیه به تاس گفت: موتورخانه این نفتکش آسیب دید اما آسیب‌دیدگی زیاد نیست.
بر اساس این گزارش، خدمه این نفتکش سالم هستند و آسیبی ندیده‌اند.
رویترز گزارش داد که این نفتکش پرچم روسیه داشت.
ساعاتی پیش، اولگ کریوچکوف مشاور رئیس منطقه کریمه که توسط روسیه منصوب شده است، گفت که ساکنان کرچ صدای انفجار شنیده‌اند اما این صدا ارتباطی به پل کریمه ندارد.
مقام‌های کریمه هشدار حمله احتمالی به پل کریمه صادر کرده و تردد روی این پل موقتا ممنوع شده است.
وزارت دفاع روسیه چهارشنبه اعلام کرد که تردد کشتی‌ها و هواپیماها را در تنگه کرچ که دریای سیاه را به دریای آزوف متصل می‌کند، محدود کرده است.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: تردد همه کشتی‌ها شامل حمل و نقل آبی و زیردریایی، لنگر انداختن و پهلو گرفتن کشتی‌ها، پرواز هواپیماها، حضور افراد در آبهای کرچ و هر فعالیت دیگری در این تنگه محدود شده است.
این بیانیه افزود که کشتی‌هایی که در طول روز از مسیرهای توصیه‌شده به سمت بنادر تنگه کرچ حرکت کنند، از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.
روسیه پس از خروج از توافق انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه اعلام کرد که این کشور آب‌های بین‌المللی شمال غرب و جنوب شرق دریای سیاه را برای دریانوردی ناامن اعلام می‌کند و پرچم کشتی‌هایی که به بنادر اوکراین عزیمت می‌کنند حامی اوکراین در جنگ تلقی خواهند شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی