۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۱۵۷۲۵۴

نفت برنت ۸۶ دلار و ۲۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۰ سنت معادل ۱.۲۹ درصد‌ افزایش به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت رسید.
نفت برنت ۸۶ دلار و ۲۴ سنت شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت نفت بیش از یک دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت تا ششمین هفته پیاپی افزایش قیمت این کالا رقم بخورد. عربستان و روسیه کاهش تولید خود را در ماه سپتامبر هم تمدید کردند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 10 سنت معادل 1.29 درصد به 86 دلار و 24 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 27 سنت معادل 1.56 درصد، 82 دلار و 82 سنت معامله می‌شود.
عربستان در روز پنجشنبه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سپتامبر تمدید کرد و از احتمال ادامه این طرح خبر داد. روسیه هم اعلام کرد صادرات نفت خود را 300 هزار بشکه در روز در ماه آینده میلادی پایین می‌آورد.
تحلیلگران بانک یوبی‌اس می‌گویند با توجه به تمدید این کاهش تولیدها، بازار احتمالا بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر کمبود عرضه خواهد داشت. این رقم در ماه‌های ژوئیه و اوت 2 میلیون بشکه در روز تخمین زده شده بود.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در روز جمعه و پس از اجلاس وزارتی ائتلاف اوپک پلاس گفت مصرف جهانی نفت احتمالاً 2.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی رشد داشته است.
این اجلاس هیچ تغییری در سیاست تولید اوپک پلاس ایجاد نکرد. اما اوپک پلاس اعلام کرد هر زمان که لازم باشد اقدام مناسب را انجام خواهد داد که احتمالاً به معنای کاهش تولید بیشتر در صورت بدتر شدن شرایط است.
تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت خام برنت در ماه‌های آینده به 85 تا 90 دلار در هر بشکه می‌رسد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور 17 میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته که نتیجه افزایش صادرات و فعالیت‌های پالایشگاهی در فصل تابستان و اوج سفرهای جاده‌ای بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی