۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۱۵۷۲۷۸

کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت روسیه

معاون نخست‌وزیر روسیه از کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت این کشور در ماه سپتامبر خبر داد.
کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،الکساندر نوآک گفت: «روسیه در چارچوب تلاش‌ها برای اطمینان از متعادل ماندن بازار نفت به کاهش عرضه در بازار در ماه سپتامبر و این بار یا رقم 300 هزار بشکه در روز ادامه خواهد داد».
ماه گذشته نیز مسکو بلافاصله پس از اینکه عربستان اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه خود را برای یک ماه دیگر یعنی آگوست تمدید می‌کند، از کاهش صادرات نفت خود به میزان 500 هزار بشکه در ماه آگوست خبر داده بود.
این بار هم پس از اعلام عربستان برای تمدید کاهش تولیدش برای ماه سپتامبر، مسکو از کاهش صادراتش به میزان 300 هزار بشکه در روز خبر داد.
پیش از این، روسیه متعهد شده بود که تولید نفت خود را از ماه مارس تا پایان سال حدود 500 هزار بشکه در روز یا 5 درصد تولید نفت در جهان کاهش دهد.
روسیه، پس از عربستان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است؛ عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد، کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز را برای یک ماه دیگر یعنی سپتامبر تمدید خواهد کرد.
پس از اینکه روسیه و عربستان اعلام کردند در ماه جولای کاهش عرضه دارند، قیمت نفت به میزان قابل توجهی بالا رفت و نفت خام برنت از حدود 76 دلار در هر بشکه به بالای 83 دلار رسید.
پس از این اعلامیه دیروز نیز قیمت به بالای 86 دلار در هر بشکه صعود کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی