۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۵۷۲۸۸

ساخت ۶ واحد تولید برق هسته‌ای در چین

چین به تازگی ساخت ۶ واحد تولید برق هسته‌ای جدید را تایید کرده که ۴ واحد آنها از فناوری نسل سوم انرژی هسته‌ای این کشور، موسوم به هالونگ وان استفاده می‌کنند.
ساخت ۶ واحد تولید برق هسته‌ای در چین
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این شش واحد برای توسعه سه کارخانه موجود در استان لیائونینگ در شمال شرق چین و استان های شاندونگ و فوجیان در شرق چین تاسیس خواهند شد.
در نیمه اول سال 2023، مجموع تولید برق نیروگاه های هسته ای در چین 211.9 میلیارد کیلووات ساعت بود که بیش از 5 درصد از تولید برق این کشور را تشکیل می دهد. این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش 7 درصدی نشان می دهد.
فناوری نسل سوم انرژی هسته‌ای چین برای ساخت نیروگاه های متعدد به کار گرفته شده است. تخمین زده می‌شود که تا پایان چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه چین (2021-2025)، واحدهای هسته‌ای مبتنی بر این فناوری که در چین به بهره‌برداری می‌رسند از 10 مورد فراتر خواهد رفت.
یانگ چانگلی، رئیس شرکت انرژی هسته‌ای عمومی چین گفت: یک واحد نیروگاه هسته‌ای از این نوع می‌تواند سالانه نزدیک به 10 میلیارد کیلووات برق تولید کند که نیاز یک میلیون نفر را برآورده می کند. این به معنای ذخیره سازی معادل 3 میلیون تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار سالانه 8 میلیون تن دی اکسید کربن است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی