۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۱۵۷۳۰۷

تداوم واردات گاز اتریش از روسیه با وجود تحریم‌

یک نشریه غربی با اشاره به تداوم واردات بالای گاز روسیه از طرف اتریش با وجود جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب، این کشور را یک احمق مفید برای پوتین نامید.
تداوم واردات گاز اتریش از روسیه با وجود تحریم‌
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،به نوشته یک مجله انگلیسی، اتریش یکی از "احمق های مفید پوتین" است. این مجله این طور عنوان کرده که دلیل اصلی این امر واردات گاز از روسیه و قراردادهای هنوز برای سالهای طولانی معتبر هستند.
به این ترتیب احمق های مفید برای ولادیمیر پوتین" عنوان مجله انگلیسی "اکونومیست" بود که اتریش را در رتبه دوم قرار داد. این مجله در وهله اول از یک مزاحمت بین المللی سخن گفت که کارل نهمر، صدراعظم اتریش از زمان حمله روسیه به اوکراین، سعی در زیبا صحبت کردن درباره آن داشت.
در ادامه این مطلب آمده است: اتریش به چیزی دست یافته است که هیچ کس فکرش را نمی کرد. نهامر درست قبل از کریسمس سال گذشته گفت: ما وابستگی به گاز روسیه را از 80 درصد در آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین به 20 درصد کاهش دادیم.
این نشریه مدعی شد: این روند اشتباه نبود، اما این کاهش به دلیل تلاش پوتین برای باج خواهی بود. او به طور موقت شیر ​​گاز را بسته بود که این کاهش20 درصدی را توجیه می کند. اما اخیراً این نسبت به 60 درصد بازگشته است.
بنابراین، ولفگانگ مولر از مؤسسه تاریخ اروپای شرقی در دانشگاه وین نتیجه‌گیری نسبتاً هوشیارانه گرفت. این کارشناس گفت: علیرغم همه بیانیه های سیاسی، وابستگی اتریش به گاز طبیعی از ابتدای جنگ تا کنون به میزان قابل توجهی کاهش نیافته است.
به گفته وی اتریش هنوز چیزی را که آلمان قبلاً به دست آورده بود، به دست نیاورده است. این کشور از 55 درصد واردات گاز از روسیه به صفر رسیده است. این بدان معناست که به دلیل قبض گاز، هیچ یورو یا روبل دیگری به مسکو سرازیر نمی شود - حداقل از آلمان اما از اتریش، بله - و به ادعای مولر، این برای پوتین دوچندان "مفید" است: از یک طرف، اتریش وابسته می شود، در معرض باج گیری قرار می گیرد. ثانیاً، اتریش از طریق خرید گاز طبیعی البته صندوق جنگ یک متجاوز را نیز تامین مالی می کند.
در ادامه این مطلب آمده است: از ابتدای جنگ تاکنون هفت میلیارد یورو از وین به حساب گازپروم سرازیر شده است. با در نظر گرفتن 390 میلیارد سود کل مسکو از نفت و گاز در همان دوره، این ممکن است چندان زیاد نباشد. اما مولر، کارشناس اروپای شرقی، آن را در اتریش کوچک و بی‌طرف محاسبه می‌کند . به گفته وی این سرانه 590 یورو برای جنگ پوتین است.
تاکنون یک میلیارد یورو از اتریش به اوکراین رفته است. علاوه بر این، کمک هایی برای پناهجویان و خیلی بیشتر وجود دارد. با این وجود، برچسب "احمق های مفید پوتین" همچنان از طرف این مجله به اتریش چسبیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی