۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۵۷۳۱۸

نفت برنت ۸۶ دلار و ۱۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۱۹ سنت رسید.
نفت برنت ۸۶ دلار و ۱۹ سنت شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تعهد عربستان و روسیه برای ادامه کاهش تولید در ماه سپتامبر جهت کاهش عرضه در بازار و حمایت از قیمت نفت باعث شد قیمت این کالا در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه افزایش یابد و به بالاترین سطح از اواسط آوریل برسد، ولی بعد کمی پایین آمد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 5 سنت معادل 0.06 درصد کاهش به 86 دلار و 19 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 5 سنت معادل 0.06 درصد کاهش 82 دلار و 77 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی ششمین هفته پیاپی افزایش قیمت را در هفته گذشته تجربه کردند که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت هفتگی آنها از دسامبر 2021 تا ژانویه 2022 بود.
عوامل بسیاری بر قیمت نفت در هفته‌های اخیر تاثیر گذاشته، از جمله انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، کاهش عرضه اوپک پلاس و امید به محرک‌های اقتصادی دولت چین جهت تقویت تقاضا برای نفت در این کشور.
عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا در روز پنجشنبه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را یک ماه دیگر و تا پایان سپتامبر تمدید و اعلام کرد این کاهش تولید می‌تواند باز هم تمدید شده یا بر حجم آن افزوده شود. تولید نفت عربستان در ماه آینده میلادی حدود 9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.
روسیه هم در روز پنجشنبه به دنبال اطلاعیه عربستان اعلام کرد صادرات نفت خود را 300 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر پایین می‌آورد. به علاوه، یک ناو جنگی روسیه در بندر نووروسیسک مورد حمله قرار گرفته، این بندر 2 درصد از عرضه نفت دنیا را در اختیار دارد.
تحلیلگران عقیده دارند کاهش عرضه و پایین آمدن ذخایر نفتی دنیا مهم‌ترین عوامل فیزیکی تاثیرگذار بر بازار نفت در هفته‌های اخیر بوده است.
عربستان همگام با کاهش عرضه نفت، قیمت رسمی فروش اکثر درجات نفتی خود به آسیا را برای سومین ماه پیاپی در سپتامبر افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی چین هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و دورنمای محرک‌های بیشتر دولت را برای حمایت از دومین اقتصاد بزرگ دنیا مشخص کند.
تعداد چاه‌های فعال نفت در آمریکا برای هشتمین هفته پیاپی کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از مارس 2022 یعنی 525 حلقه رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی