۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۱۵۷۳۶۱

نفت برنت ۸۵ دلار و ۴۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.
نفت برنت ۸۵ دلار و ۴۹ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نگرانی در مورد کاهش تولید عربستان و روسیه از بازار نفت حمایت کرده و قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز سه شنبه بالا برده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.18 درصد افزایش به 85 دلار و 49 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 21 سنت معادل 0.26 درصد افزایش 82 دلار و 15 سنت معامله می‌شود.
کاهش تقاضا از سوی چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای دنیا باعث کاهش یک درصدی قیمت نفت در روز گذشته شده بود.
عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه 1 میلیون بشکه‌ای خود را یک ماه دیگر و در ماه سپتامبر ادامه می‌دهد و این زمان در صورت لزوم باز هم تمدید خواهد شد یا بر حجم کاهش تولید می‌افزاید.
روسیه هم اعلام کرده صادرات نفت خود را 300 هزار بشکه در روز در سپتامبر پایین می‌آورد.
تحلیلگران عقیده دارند تصمیم عربستان برای تمدید طرح کاهش تولید خود با وجود بالا رفتن قیمت نفت تا بیش از 80 دلار در هر بشکه نشان می‌دهد هدف این کشور قیمت بالاتر از 80 دلار است.
ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس وزارتی خود که در روز جمعه برگزار شد هیچ تغییری در سیاست کاهش تولید این گروه ایجاد نکرد. ائتلاف اوپک پلاس قبلا در اجلاس ماه ژوئن توافق کرده بود طرح کاهش تولید خود را در 2024 هم ادامه دهد. کل کاهش تولید این گروه به 3.66 میلیون بشکه در روز در 2023 می‌رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی