۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۱۵۷۳۶۴

طلای جهانی در مقابل دلار سست شد

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت زیرا دلار دوباره جایگاه خود را به دست آورد و سرمایه‌گذاران منتظر ارقام تورم آمریکا در هفته جاری برای شفاف‌سازی در مورد افزایش بیشتر نرخ‌ها هستند.
طلای جهانی در مقابل دلار سست شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۶ درصد افزایش به ۱۹۳۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۹۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.
دلار در برابر ارزهای اصلی ۰.۲ درصد تقویت شد و شمش را برای خریداران خارجی گرانتر کرد.
قرائت تورم، همچنان می‌تواند نگرانی قابل‌توجهی برای فدرال رزرو باشد. بازار از قبل می‌داند که تورم اصلی در حال کاهش است اما هرگونه ثبات در داده‌ها می‌تواند یک کاتالیزور نزولی تازه برای طلا در کوتاه مدت باشد.
عدد شاخص قیمت مصرف کننده داغتر از حد انتظار در روز پنجشنبه می‌تواند احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را در نشست دوباره مقامات فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش دهد. افزایش نرخ سود اوراق قرضه و هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.
قیمت طلا برای دومین جلسه متوالی کاهش می‌یابد که عمدتاً به دلیل اظهارات میشل بومن، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه احتمالاً برای کاهش تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو آمریکا، افزایش بیشتر نرخ بهره لازم است.
بازارها همچنین در حال بررسی داده‌های تجاری دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند که نشان می‌دهد صادرات چین در جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است، در حالی که واردات ۱۲.۴ درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش در محموله‌های خروجی از فوریه ۲۰۲۰ است. چین همچنین بزرگترین مصرف کننده طلاست.
بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز دوشنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۱۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. پالادیوم نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۳۸ دلار و ۳۸ سنت رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی