۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۵۷۴۰۱

نفت برنت ۸۵ دلار و ۹۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.
نفت برنت ۸۵ دلار و ۹۸ سنت شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،جدیدترین گزارش اقتصادی چین نگرانی در مورد رشد ضعیف تقاضا در بزرگترین وارد کننده نفت دنیا را افزایش داده و قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه پایین آورده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.22 درصد کاهش به 85 دلار و 98 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 21 سنت معادل 0.25 درصد کاهش، 82 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود یک دلار در هر بشکه در روز گذشته افزایش قیمت داشتند.
به نظر می‌رسد افزایش نگرانی در مورد ضعف رشد اقتصاد و تقاضا برای سوخت در چین مانع افزایش قیمت نفت می‌شود. از طرف دیگر، ادامه نگرانی در مورد کند شدن روند رشد تقاضا در آمریکا و اروپا به خاطر افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی رشد بازار نفت را هم محدود کرده است. 
برخی تحلیلگران پیش بینی می‌کنند قیمت نفت آمریکا در ماه جاری میلادی بین 75 تا 85 دلار در هر بشکه باشد.
هر دوی این شاخص‌های نفتی ششمین هفته پیاپی افزایش قیمت را در هفته گذشته تجربه کردند که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت هفتگی از دسامبر 2021 تا ژانویه 2022 بود. کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و امید به محرک‌های اقتصادی دولت چین و بهبود تقاضا برای نفت در این کشور قیمت نفت را بالا برد.
اطلاعات اقتصادی چین در روز چهارشنبه نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور در ماه ژوئیه نسبت به سال قبل کاهش داشته است. این اتفاق برای اولین بار از فوریه 2021 می‌افتد. این تورم منفی نشان دهنده توقف روند رشد اقتصاد چین از بحران کروناست.
واردات نفت خام چین در ماه ژوئیه 18.8 نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم روزانه از ابتدای 2023 رسیده است.
از طرف دیگر، آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.1 میلیون بشکه در روز در هفته گذشته افزایش داشته که بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده است.
طبق گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام این کشور 850 هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یافته و به رکورد 12.76 میلیون بشکه در روز برسد. آخرین رکورد تولید نفت آمریکا به 12.3 میلیون بشکه در روز در 2019 برمی‌گردد.
عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا هفته گذشته کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سپتامبر تمدید کرد و از احتمال تمدید دوباره یا افزایش حجم این کاهش تولید خبر داد. روسیه هم اعلام کرد صادرات نفت خود را در ماه سپتامبر 300 هزار بشکه در روز پایین می‌آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی