۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۵۷۴۳۶

افزایش ۳۰ درصدی صادرات نفت عراق به آمریکا

صادرات نفت عراق به آمریکا ۳۰.۵ درصد در ۵ ماه ابتدایی سال جاری میلادی افزایش یافته است.
افزایش ۳۰ درصدی صادرات نفت عراق به آمریکا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد عراق صادرات نفت خود به این کشور را 30.5 درصد در 5 ماه ابتدایی سال جاری میلادی افزایش داده است.
کل صادرات عراق به آمریکا 61 درصد از ژانویه تا ماه مه سال جاری میلادی نسبت به همین دوره در 2021 افزایش داشته است.
در گزارش این اداره آمده است بیشترین واردات نفت عراق به آمریکا در ماه فوریه و برابر با 12.168 میلیون بشکه بوده است. واردات نفت آمریکا از عراق در ماه مارس به پایین‌ترین رقم یعنی 9.49 میلیون بشکه رسید.
به طور کلی، سهم واردات نفت آمریکا از اوپک و کشورهای حاشیه خلیج فارس طی دهه‌های گذشته کاهش یافته و سهم واردات نفت این کشور از کانادا افزایش یافته است.
واردات نفت آمریکا در 2005 به اوج خود رسیده بود. افزایش تولید داخلی و صادرات بالا به کاهش سالیانه واردات خالص نفت به این کشور کمک کرد.
عراق در سال گذشته میلادی جزو 5 منبع برتر تامین نفت مورد نیاز آمریکا بود. 4 درصد کل واردات نفت آمریکا از عراق صورت می‌گرفت که این کشور را در رتبه چهارم بعد از کانادا (52 درصد)، مکزیک (10 درصد) و عربستان (7 درصد) قرار داد. عراق همچنین در 2022 از نظر درصد واردات نفت آمریکا در رتبه چهارم قرار داشت. آمریکا 4 درصد از نفت خام مورد نیاز خود را در سال گذشته میلادی از عراق وارد کرد. این رقم برای کانادا 60 درصد، مکزیک 10 درصد و عربستان 7 درصد بود.
اما کل صادرات نفت عراق 450 هزار بشکه در روز بعد از اختلاف با ترکیه در ماه مارس بر سر منابع نفتی شمال عراق در منطقه نیمه خودمختار کردستان کاهش یافته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی