۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۵۷۴۵۶

صادرات نفت عربستان به چین بالاتر می‌رود

با آغاز خرید نفت بیشتر توسط یک شرکت بزرگ پالایشگاهی بر اساس قرارداد جدید از ماه آینده، چین حدود ۴۰ درصد نفت بیشتری از عربستان سعودی از طریق قراردادهای بلندمدت خریداری می‌کند.
صادرات نفت عربستان به چین بالاتر می‌رود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،به گفته معامله‌گران فعال در این بازار، انتظار می‌رود پالایشگاه‌های چین در سپتامبر، حدود ۵۲ میلیون بشکه نفت دریافت کنند که بالاتر از حدود ۳۷ میلیون بشکه در ماه میلادی جاری است. شرکت‌ها پس از اعلام قیمت فروش رسمی توسط آرامکوی عربستان و تخصیص سهمیه ماهانه، نفت از این شرکت دریافت می‌کنند.
این افزایش واردات با آغاز قرارداد عرضه جدید برای شرکت پتروشیمی رونگ‌شنگ همزمان شده است که اوایل سال جاری قراردادی به ارزش ۲۴.۶ میلیارد یوان (۳.۴ میلیارد دلار) با آرامکو منعقد کرد که شامل سهام و توافقی برای فروش نفت به این شرکت پالایش چینی بود. عربستان سعودی همچنین پس از اعلام تمدید کاهش داوطلبانه تولید خود، متعهد شده است که محموله‌های قراردادی را به طور کامل برای خریداران آسیایی تامین کند.
شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت گرید نفتی "عرب لایت" برای فروش در سپتامبر به آسیا را ۳۰ سنت افزایش داد و ۳.۵۰ دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه‌ای تعیین کرد اما این افزایش، کمتر از میزانی بود که بازار، پیش‌بینی می‌کرد.
طبق گزارش شرکت مشاوره OilChem، پالایشگاه‌های دولتی چین قصد دارند ماه میلادی جاری، نرخ پالایش را به رکورد بالایی افزایش دهند. این افزایش فعالیت، در دریافت نفت بیشتر، تاثیر داشته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، آرامکو خارج از چین، حجم قراردادی کامل به سایر  شرکت‌های پالایشگاهی در کره جنوبی، تایوان و تایلند برای سپتامبر را فراهم کرده است. جریان صادرات قوی آرامکو به آسیا نشان  می‌دهد وعده این شرکت برای کاهش تولید، احتمالا روی خریداران مناطق دیگر تاثیر خواهد گذاشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی