۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۵۷۵۱۷

صادرات نفت از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کرد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم.
صادرات نفت از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای دولت برای بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با قید دو فوریت گفت: اکنون در حال اجرای بودجه سال 1402 هستیم؛ قانون‌گذاری خیلی خوب و راهگشای بودجه امسال توسط مجلس جای تشکر دارد که تحولات بسیار خوبی رقم خورده تا دولت بتواند خدمات شایسته‌ای را طبق تعریف مجلس اجرا کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این لایحه، ناظر بر برخی مشکلات و موانع اجرایی کوچک است که مانع از اجرای کامل قانون بودجه به طور کامل می شود. با این اصلاحات کمک می‌شود احکام قانون بودجه روان‌تر اجرا شود.
وی با اشاره به اصلاحات مدنظر دولت در لایحه بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه 1.4میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز 1.4 میلیون بشکه عبور کنیم از این رو از مجلس اجازه می‌خواهیم مازاد ظرفیت تولید نفت را صادر کنیم و منابع حاصل از صادرات را صرف توسعه زیرساخت و تکمیل طرح‌های ناتمام و بازپرداخت بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق توسعه ملی شود. این اجازه را دهید تا از ظرفیت صادرات نفت در شرایط صحت تحریم استفاده کنیم.
منظور ادامه داد: از طرف دیگر برخی ردیف‌های بودجه به دستگاه‌های خاص اختصاص پیدا کرده اما در ابلاغ مواد صرفا به یک دستگاه داده شده است. در لایحه، اصلاح 25 مورد ردیف را تقاضا کردیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بحث دریافت مالیات از حقوق اعضای هیات علمی و قضات است که با پلکانی شدن حقوق آنها نارضایتی شدیدی ایجاد شده و بعضا برخی از اعضای هیأت علمی ترجیح می دهند که ترک خدمت کنند؛ این اجازت را برای اصلاحیه دهید. ‌
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی