۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۱۵۷۵۳۳

مصرف برق به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امروز اوج مصرف برق به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.
مصرف برق به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،عبدالامیریاقوتی در گفت‌وگویی افزود: مهم‌ترین عامل برای تأمین برق پایدار برای همه مشترکان صرفه‌جویی و درست مصرف کردن است.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۱ میلیون قبض صادر شده است که از این میزان، حدود ۳۷ درصد مشمول پاداش شده‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر، گفت: راه‌های ساده‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف برق وجود دارد؛ استفاده از دور کُند کولرهای آبی توصیه می‌شود، زیرا دور تند دو برابر بیشتر برق مصرف می‌کند و تأثیر چندانی نیز در خنک‌تر کردن محیط ندارد؛ همچنین در کولرهای گازی تنظیم درجه روی ۲۵ درجه در کاهش مصرف اثرگذار است. خاموش کردن یک لامپ اضافه و در برخی خانه‌ها که از چندین یخچال استفاده می‌کنند، استفاده نکردن از یکی از آن‌ها می‌تواند در کاهش مصرف برق و هزینه قبض مؤثر باشد. همچنین در برخی از پارکینگ‌ها و راهروها، گاهی چراغ‌ها بدون استفاده روشن هستند که خاموش کردن آن می‌تواند مصرف برق را کاهش دهد. مردم با رعایت این نکات ساده می‌توانند از پاداش‌های قابل‌توجه بهره‌مند شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی