۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۱۵۷۵۶۶

پلیمر آریاساسول در بین ۱۰ ناشر برتر بورس

شرکت پلیمر آریاساسول به‌همراه ۹ شرکت دیگر با رعایت الزام‌های ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار، به‌عنوان ناشر برتر در بین ۸۲۸ شرکت سهامی عام انتخاب شدند.
پلیمر آریاساسول در بین ۱۰ ناشر برتر بورس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار روز یکشنبه (۲۲مردادماه)  در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر صداوسیما از انتخاب ۱۰ ناشر برتر از بین شرکت‌هایی سهامی عام که همه الزام‌های این سازمان را برای انتشار اطلاعات رعایت می‌کنند، خبر داد.
به گفته وی، ناشران در واقع شرکت‌های سهامی عام هستند که نزد سازمان بورس ثبت شده‌اند و سهام آنها در بازار بورس معامله می‌شود که تعداد آن به ۸۲۸ شرکت می‌رسد.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بر این اساس این شرکت‌ها تا سال ۹۶ اطلاعات سال مالی بعد را با عنوان EPS منتشر می‌کردند، اما از آن سال الزام ارائه اطلاعات پیش‌بینی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، برداشته شد و نحوه رتبه‌بندی شرکت‌ها تغییر کرد.
جعفری از اصلاح دستورعمل رتبه‌بندی ناشران و نگارش با معیارهای متنوع‌تر خبر داد و گفت: مهم‌ترین معیارهای اضافه‌شده مربوط به حاکمیت شرکتی می‌شود و گزارش‌های مالی شرکت‌ها و زمانبندی افشای اطلاعات بیشتر مدنظر قرار گرفته است.
وی از اصلاح دستورعمل حاکمیت شرکتی در مهرماه سال ۱۴۰۱ یاد کرد و افزود: نسخه اصلاح‌شده به ناشران ابلاغ شد و بخش عمده آن به‌صورت کمّی درآمد و نسخه نهایی در دستورعمل رتبه‌بندی ناشران قرار گرفت.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه شرکت‌هایی که همه مقررات ابلاغی را در حوزه افشای اطلاعات رعایت کرده باشند، به‌عنوان شرکت برتر انتخاب شده‌اند، گفت: اگر ناشری حتی یک مورد را در زمان‌بندی مشخص‌شده به‌درستی افشا نکرده باشد، در بخش ناشران برتر قرار نگرفته است.
جعفری تأکید کرد که ۱۰ شرکت انتخاب‌شده امسال همه موارد را رعایت کرده‌اند و افزود: سازمان بورس همواره با ناشرانی که از این موارد تخطی می‌کنند، برخورد می‌کند و با انتخاب این ناشران برتر سازمان بورس تلاش دارد ابراز کند از ناشران برتر نیز تقدیر می‌کند.
وی برخی از فواید این اقدام را برشمرد و یادآور شد: یکی از فواید رتبه‌بندی این است که به بازار سرمایه اعلام می‌کنیم این شرکت‌ها همه معیارهای ما را رعایت کردند و اطلاعاتشان موثق است و سهامداران می‌تواند به این اطلاعات اتکا کنند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مدیران شرکت یک سال تلاش کرده‌اند و به‌همراه همکاران وقت و انرژی گذاشته‌اند تا مقررات به درستی رعایت شود، بر این اساس ما قصد داشتیم این مدیران را به بازار سرمایه معرفی کنیم.
جعفری در پایان شرکت‌های پلیمر آریاساسول، پتروشیمی نوری، سیمان فارس نو، فولاد کاوه جنوب کیش، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، موتورسازان تراکتورسازی ایران، برق انرژی گستر پارس، رایان هم‌افزا، ایران تایر و سرمایه‌گذاری گوهران امید را به‌عنوان ناشران برتر سازمان بورس و اوراق بهادار که از بین ۸۲۸ شرکت انتخاب شده‌اند اعلام کرد.
گفتنی است شرکت پلیمر آریاساسول پارسال نیز از بین ۷۰۰ شرکت سهامی عام جزو ۱۵ شرکت ناشر برتر انتخاب شد، اما امسال ضمن حفظ رویه سال ۱۴۰۱، با کسب عنوان بهتر در بین تعداد بیشتری از شرکت‌ها ناشر برتر شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی