۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۵۷۷۴۶
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری در پاسخ به پرسش نفت ما اعلام کرد:

امکان ارائه خدمات بیشتر به تعاونی ها با واگذاری سهام پالایشگاه شازند

با اضافه شدن ۳۰ هزار میلیارد ریال سهام پالایشگاه شازند سرمایه بانک توسعه تعاون دو برابر شده و زمینه تقویت و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به تعاونی ها فراهم خواهد شد.
امکان ارائه خدمات بیشتر به تعاونی ها با واگذاری سهام پالایشگاه شازند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ نشست خبری معاون معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی صبح امروز برگزار شد.
مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر کار در نشست خبری گفت: در حال حاضر ۱۰۱هزار تعاونی فعال در کشور داریم که اینها در حوزه خدمات نقش بازی می‌کنند.
وی ادامه داد: هوشمندسازی فعالیت‌های بخش تعاون، مردمی‌سازی و کارآمدی ارکان و ساختار بخش تعاون اولویت‌های حوزه تعاون در دولت سیزدهم است.
مسکنی با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون گفت: حکمرانی مردمی عنوان هفته تعاون سال جاری است. رونمایی از ۷ سرویس هوشمندسازی فعالیت‌های بخی تعاون، رونمایی از سامانه OTC در راستای عضویت اعضا در تعاونی‌ها نیز در این هفته صورت می‌گیرد.
معاون وزیر کار ادامه داد: سال گذشته بخش تعاون بیش از 1.5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد. همچنین تفاهم نامه با سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی در هفته تعاون رقم خواهد خورد.
مسکنی توضیح داد: در هفته تعاون ۱۴۰۰ تعداد ۲۶۸ پروژه در بخش تعاون با مبلغ بیش از ۳.۳ همت افتتاح شد. در هفته تعاون سال گذشته مشارکت ۴.۱ همت در حوزه تعاون رقم زده شد و در هفته تعاون ۱۴۰۱ زمینه مشارکت ۴۴ همت مشارکت برای مردم در حوزه تعاون فراهم شد که رشد ۸ برابری در این بخش به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: طبق سند توسعه تعاون باید ۲ درصد از تولید ناخالص ملی توسط این بخش رقم زده شود که این مهم نیازمند تحقق ۲۹۰ همت است.
معاون امور تعاون وزارت کار بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ میزان ۳۱ همت در بین بخش تعاون توسط ۲۴ بانک توزیع شد. در شورای عالی اشتغال مصوب شد که ۲۵ درصد تسهیلات باید به بخش تعاون تخصیص پیدا کند.
وی گفت: همچنین مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته برای حوزه تعاون محقق شد و بلافاصله خط اعتباری ۳ هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در ۱۵ سال گذشته صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، افزایش سرمایه نداشته است و ما به طور جدی به دنبال افزایش سرمایه این صندوق هستیم. امروز بعد از ۳۴ سال از سابقه وزارت تعاون، تعاونی‌های بزرگ مقیاس در حال فعالیت هستند. این حجم از تعاونی تولید خوب باید امکان دریافت تسهیلات از بخش‌های بانکی و ضمانت‌نامه‌ای را داشته باشند.
مسکنی تاکید کرد: در آینده شعب هیبریدی بانک توسعه تعاون شکل خواهد گرفت و این شعب یه عنوان دفاتر تسهیلگری نقش جدی‌تری را در کنار تعاونی‌ها ایفا خواهند کرد. در بهمن ۱۴۰۲ رونمایی از اقدامات شعب بانک توسعه تعاون را خواهیم داشت.
وی بیان کرد: هدفگذاری سال جاری ۱.۸ میلیارد دلار در قالب افزایش ۲۰ درصدی در حوزه صادرات غیرنفتی بخش تعاون انجام شده است.
امکان ارائه خدمات بیشتر به تعاونی ها با واگذاری سهام پالایشگاه شازند
شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه بانک هم در این نشست اظهار داشت: بانک توسعه تعاون تا ۱۴۰۰ زیانده بود، ولی از این زمان به بعد سودده شده و دست ما مدام در جیب دولت نیست و هم توانسته‌ایم به تکالیفمان عمل کنیم و هم سودده باشیم.
شیخ حسینی با بیان اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات وزارت تعاون، تسهیلات وزارت صمت و نیز پرداخت تسهیلات خرد و پرداخت تسهیلات روستا و عشایری موفق عمل کرده‌ایم و بیش از ۹۰ درصد تکالیف را انجام داده‌ایم، تأکید کرد: در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به ۹۰ درصد تعهداتمان عمل شده و در حوزه تسهیلات مسکن هم صد درصد تعهدات محقق شده است.
وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون با کسری بودجه مواجه نیست و از انضباط مالی و اعتباری برخوردار است و موفق شده به شعار شفافیت و عدم وجود ناترازی جامه عمل بپوشاند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پاسخ به پرسش نفت ما در خصوص آخرین وضعیت خرید سهام پالایشگاه شازند توسط این بانک گفت: اسفند سال گذشته، در راستای اجرای مصوبه هیات دولت برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، قرارداد واگذاری سهام پالایشگاه شازند با سازمان خصوصی سازی به امضا رسید. به موجب این قرارداد، 30 هزار میلیارد ریال از سهام پالایشگاه شازند برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون تخصیص یافت که با توجه به طولانی  بودن فرآیند به صورت بلوکی واگذار خواهد شد.
شیخ حسینی افزود: با اضافه شدن 30 هزار میلیارد ریال سهام پالایشگاه شازند سرمایه بانک توسعه تعاون دو برابر شده و زمینه تقویت و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به تعاونی ها فراهم خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی