۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۵۷۸۱۲

آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا

طبق تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی، ۲۹ درصد از عرضه انرژی دنیا از نفت بوده و آمریکا و چین بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت در ۲۰۲۲ بوده‌اند.
آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، با وجود افزایش مداوم سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق طی سال‌های گذشته، نفت هنوز هم به خاطر کاربرد در حمل و نقل و گرمایش مهمترین منبع انرژی دنیاست.
طبق تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی، 29 درصد از عرضه انرژی دنیا در 2020 از نفت بوده و آمریکا و چین بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت در 2022 بوده‌اند.
آمریکا در سال گذشته میلادی روزانه 19 میلیون بشکه و چین 14 میلیون بشکه نفت مصرف کرده‌اند.
مصرف سایر کشورهای دنیا در مقایسه با این دو ابر قدرت بسیار ناچیز بوده است. 8 مصرف کننده برتر دنیا بعد از آمریکا و چین روی هم رفته دو سوم این دو کشور مصرف کرده‌اند.
اما اگر به تغییر مصرف نفت بین سال‌های 2012 و 2022 نگاهی بیندازیم، ماجرا کمی متفاوت است. مصرف نفت آمریکا تنها 9 درصد افزایش داشته در حالی که چین و هند به ترتیب 42 و 41 درصد رشد مصرف داشته‌اند.
در کل، چهار کشور از 5 کشور عضو گروه بریکس در بین 8 مصرف کننده بزرگ دنیا قرار دارند و مصرف چهار کشور از اعضای این گروه افزایش قابل توجهی طی یک دهه گذشته داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی