۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷
کد مطلب : ۱۵۷۸۸۷

پیشنهاد آمریکا برای کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا

منابع کاخ سفید اعلام کردند که مقامات ایالات متحده در حال تهیه پیش‌نویس طرحی هستند که تحریم‌های آمریکا بر بخش نفت ونزوئلا را کاهش خواهد داد.
پیشنهاد آمریکا برای کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس این طرح در صورتی که ونزوئلا به سمت انتخابات آزاد ریاست جمهوری حرکت کند، شرکت‌ها و کشورهای بیشتری اجازه پیدا می‌کنند نفت این کشور را خریداری کنند.
واشنگتن در تلاش است تا مذاکرات بین نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی این کشور بر سر انتخابات در ونزوئلا و سایر مطالبات را تشویق کند.
کاهش تحریم‌هایی که پس از انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸ بر علیه ونزوئلا اعمال شد، در گذشته از سوی ایالات متحده انجام شده بود اما تاکنون مجوزهای بسیار کمی را به همراه داشته است، از جمله مجوزی به شرکت شِورون (CVX.N) که به این شرکت اجازه می‌دهد فعالیت‌های خود را در ونزوئلا گسترش داده و از ماه نوامبر صادرات نفت خود به ایالات متحده را آغاز کند.
کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا آماده است در صورت اقدام ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی، تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اگر ونزوئلا اقدامات مشخصی را برای احیای دموکراسی انجام دهد که منجر به انتخابات آزاد و عادلانه شود، ما آماده هستیم تا تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهیم.
این سخنگو با اشاره به اینکه ونزوئلا هنوز اقدامات لازم را برای احیای دموکراسی در این کشور انجام نداده است از اظهارنظر در مورد طرح اصلاح تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا خودداری کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی