۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۵۸۴۷۴

خودباوری و پیشتازی پتروشیمی اروند در استفاده از داخلی سازی تجهیزات

پتروشیمی اروند از جمله مجتمعهای صنعتی و اقتصادی کشور است که حمایت از کالای ساخت داخل و شرکتهای داشن بنیان را نه در شعار بلکه در عمل محقق کرده است.
خودباوری و پیشتازی پتروشیمی اروند در استفاده از داخلی سازی تجهیزات
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نمونه پرواضح این ادعا، امضای 30 تفاهمنامه و قرارداد با شرکتهای داخلی در چهارمین دوره نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل کیش به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال است که بیانگر توجه ویژه این شرکت به بومی‌سازی فناوری و عدم نیاز به خارج در شرایط تحریم است.  
برخی از این تفاهمنامه ها و قراردادها با شرکتهای همگام صنعت ایستا اهواز در زمینه ساخت سانتریفیوژ و قطعات یدکی، با آتیه‌پردازان شریف در زمینه پوشش‌دهی ۶۰۰ جفت آند و کاتد الکترولایزهای واحد کلر آلکالی و با رایمون سورین در زمینه قطعات مکانیکال سیال قابل ذکر است.
تحقق ظرفیت 100 درصدی تولید در پتروشیمی اروند به دلیل اعتماد و حمایت این شرکت از شرکتهای دانش بنیان داخلی است که خودباوری را معنا کرده است.
هم اکنون حدود ۸۵ درصد مواد شیمیایی مورد نیاز پتروشیمی اروند بومی‌سازی شده‌ و در زمینه حمایت از ساخت داخل پیشتاز است. استفاده از تجهیزات بومی در پتروشیمی اروند صرفه جویی 21 مییلون دلاری ارزی دربر داشته است.
پتروشیمی اروند استفاده از تجهیزات داخلی و دانش بنیان را به عنوان یک نقشه راه در پیش گرفته است و در ساخت فاز 2 اروند هم در برنامه دارد که دست کم 60 درصد از تجهیزات مورد استفاده را از شرکتهای داخلی و دانش بنیان تامین کند چرا که بازخورد مثبت این رویه را در فاز 1 خود دریافت نموده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی