۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۵۸۵۶۲

انتشار مجموعه کتاب‌های حقوق نفت و گاز توسط انتشارات دانش بنیاد

کتاب مجموعه قوانین و مقررات حاکم بر معاملات و مناقصات صنعت نفت و کتاب مجموعه قراردادهای همسان در صنعت نفت" جهت بهره برداری شرکت‌های خصوصی، پیمانکاران، کارکنان صنعت نفت و علاقمندان به حوزه تدارکات عمومی و قراردادهای دولتی توسط اکبرهاشم زاده نوشته شده و توسط انتشارات دانش بنیاد به زیور طبع آراسته شده است.
انتشار مجموعه کتاب‌های حقوق نفت و گاز توسط انتشارات دانش بنیاد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ کتاب مجموعه قوانین و مقررات حاکم بر معاملات و مناقصات صنعت نفت که جلد اول از مجموعه کتاب‌های حقوق نفت و گاز می باشد، به منظور تجمیع و شفاف سازی الزامات عمومی و اختصاصی حاکم بر معاملات و مناقصات وزارت نفت و کلیه شرکت‌های تابعه آن توسط "اکبر هاشم زاده" تدوین و نگارش شده تا راهنمای مدیران ارشد و کارکنان صنعت نفت، سازندگان، تأمین کنندگان و متخصصان بخش خصوصی، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید حقوق، فارغ‌التحصیلان رشته نفت و گاز و نهادهای نظارتی در زمینه مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قوانین و مقررات حاکم بر تدارکات صنعت نفت باشد.
از ویژگیهای بارز این اثر می توان به ماهیت کاربردی بودن کتاب، مرجعیت و جامعیت محتوا، تدوین و تنقیح بیش از ۱۰۰ سند اختصاصی بالادستی شامل قانون، آئین نامه، بخشنامه، دستورالعمل، شیوه نامه و... اشاره نمود.
محتوای این اثر که در ۱۰۰۰ صفحه منتشر شده عبارتست از:
بخش اول: قوانین و مقررات اختصاصی؛ مشتمل بر هشت فصل به شرح ذیل است:
فصل اول: قوانین و مقررات بالادستی
فصل دوم: مقررات اختصاصی
فصل سوم: دستگاه مرکزی، مبانی و معیارهای ارزیابی
فصل چهارم: دارایی های فیزیکی 
فصل پنجم: مقررات پژوهش 
فصل ششم: حل اختلاف 
فصل هفتم: حمایت از کالای ایرانی
فصل هشتم: تعدیل قراردادها 
بخش دوم : قوانین و مقررات عمومی مشتمل بر تمام قوانین و مقررات اصلی و عمومی کشور در زمینه معاملات دولتی است.
ویراست چهارم این اثر در دو قطع رقعی و پالتویی توس انتشارات دانش بنیاد منتشر شده است. 
علاقمندان به خرید و مطالعه کتاب فوق از طریق لینک خرید https://b2n.ir/y26465یا تماس با انشتارات ۰۲۱۶۶۴۸۱۰۹۶_۰۲۱۶۶۴۸۲۲۲۱نسبت به تهیه این کتاب اقدام نمایند.

همچنین جلد دوم مجموعه حقوق نفت و گاز تحت عنوان "مجموعه قراردادهای همسان در صنعت نفت" نیز مشتمل بر ۱۴عنوان قراردادهای همسان صنعت نفت و در ۷۰۰صفحه جهت بهره برداری شرکت‌های خصوصی، پیمانکاران، کارکنان صنعت نفت و علاقمندان به حوزه تدارکات عمومی و قراردادهای دولتی منتشر شده است.
این کتاب به منظور تجمیع و شفاف سازی مجموعه قرارداد های همسان در صنعت نفت که رعایت آن ها در وزارت نفت و شرکت های تابعه آن الزامی است تدوین گردیده، تا راهنمای مدیران ارشد و کارکنان صنعت نفت، بخش خصوصی، پژوهشگران و نهاد های نظارتی در زمینه مهمترین و کاربردی ترین قراردادهای حاکم بر تدارکات صنعت نفت باشد. در این اثر تلاش گردیده است با افزایش دانش حقوقی و قانونی مخاطبان، گام موثری در خصوص بهبود فرآیند تامین کالا و تجهیزات در صنعت نفت برداشته شود.
برای خرید این کتاب می توانید از طریق لینک (https://b2n.ir/d00623) اقدام نموده یا با شماره تلفن انتشارات دانش بنیاد تماس حاصل فرمایید.

سایر مجلدات مجموعه کتاب‌های حقوق نفت و گاز نیز در دست نگارش می باشد.
 از دیگر آثار مؤلف می توان به مجموعه کتاب‌های زیر که توسط انتشارات دانش بنیاد منتشر شده اشاره نمود:
*کتاب مجموعه قوانين و مقررات حمايت از کالای ایرانی، خدمات، سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان(ویراست چهارم) مشتمل بر تدوین و تنقیح مقررات حمايت از صنایع ،خدمات و سازندگان داخلی در ۱۵ فصل و ۹۰۰ صفحه.
*کتاب شرح جامع شکایات مناقصات  در۳۰۰صفحه مشتمل بر تفسیر حقوقی و قانونی نحوه شکایت و دادرسی از تخلفات کارکنان دولت در برگزاری مناقصات.
 
امید است این آثار زمینه افزایش دانش قانونی، حقوقی و اجرایی کشور در قراردادهای دولتی و کاهش مشکلات اجرایی سازندگان و پیمانکاران را محقق سازد.
اکبر هاشم زاده نویسنده مجموعه کتاب‌های حقوق نفت و گاز، دانش آموخته رشته حقوق بوده و مدرس قوانین و مقررات حاکم بر معاملات و تدارکات عمومی دولت است. نویسنده سوابق ارزنده ای همچون 1-کارشناس ارشد سیاستگذاری و نظارت بر تأمین کالا وزارت نفت ، 2 -مشاور حقوقی شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران ، 3-مشاور حقوقی بانک تجارت ، 4-مشاور حقوقی دفتر سرمایه گذاری و حمایت از تولید ، 5-عضو حقوقی کارگروه تدوین پیش نویس قانون مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، 6-عضو کارگروه خبرگان تخصصی تدوین/بازنگری پیمان های همسان پژوهشی بالادستی/اکتشافی وزارت نفت ، را در کارنامه کاری خود دارد.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی