۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۵۸۷۳۸

نفت برنت ۹۴ دلار و ۸۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۸ سنت رسید.
نفت برنت ۹۴ دلار و ۸۸ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه افزایش یافته و چهارمین افزایش پیاپی فصلی را ثبت کرده است. کاهش عرضه نفت شیل آمریکا نگرانی در مورد کمبود عرضه پس از تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه را تشدید کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 45 سنت معادل 0.48 درصد افزایش به 94 دلار و 88 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 94 سنت معادل 1.03 درصد افزایش، 92 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.
نفت سومین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت این کشور از مناطق بزرگ تولید کننده شیل تا 9.393 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر کاهش یابد که پایین‌ترین رقم از ماه مه 2023 را نشان می‌دهد.
عربستان و روسیه هم در این ماه اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را که روی هم به 1.3 میلیون بشکه در روز می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی تمدید می‌کنند.
عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در روز دوشنبه ضمن دفاع از کاهش عرضه نفت اوپک پلاس به بازار گفت بازارهای جهانی انرژی باید قوانینی برای محدود کردن بی‌ثباتی داشته باشند. وی همچنین در مورد عدم اطمینان نسبت به تقاضا در چین، رشد اقتصاد اروپا و اقدام بانک‌های مرکزی برای مقابله با تورم هشدار داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی