۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۵۸۷۴۳

حمایت عربستان از کاهش تولید نفت

وزیر انرژی عربستان بر تصمیم کشور خود برای کاهش تولید نفت با هدف ثبات بازار تاکید و اعلام کرد که هدف ما جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلاف منفی در بازار است.
حمایت عربستان از کاهش تولید نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی طی سخنانی از تصمیم کشورش برای کاهش تولید نفت دفاع و تاکید کرد که این تصمیم در چارچوب دستیابی به بازارهای باثبات و پایدار نفت در عرصه جهانی است.
وزیر انرژی عربستان در حاشیه کنفرانس جهانی نفت که در کانادا برگزار شد اظهار داشت، هدف ما پیشگیری از هرگونه اختلال منفی در بازار انرژی جهانی است و ائتلاف کشورهای تولید کننده نفت، قیمت‌ها را هدف قرار نداده اما نوسانات کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد، ائتلاف اوپک پلاس بر این باور است که کاهش تولید نفت با هدف ایجاد ذخایر نفتی ایمن، جلوگیری از هرگونه عرضه مازاد و حفظ ذخایر در صورت هرگونه نوسان در بازار نفت است که منجر به افزایش تقاضای جهانی می‌شود.
در 5 سپتامبر، عربستان سعودی و روسیه کاهش داوطلبانه عرضه نفت به میزان 1.3 میلیون بشکه در روز را تا پایان سال تمدید کردند.
قیمت نفت در ماه‌های اخیر در بحبوحه کاهش عرضه افزایش یافته است که نگرانی کشورهای مصرف‌کننده عمده مانند ایالات متحده را افزایش می‌دهد.
پس از تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش تولید، قیمت نفت از 90 دلار در هر بشکه گذشت. به گزارش رویترز، قیمت نفت برنت روز دوشنبه به نزدیک به 95 دلار در هر بشکه افزایش یافت و کارشناسان انتظار دارند قیمت آن در اواخر امسال به 100 دلار برسد.
«امین الناصر» مدیر اجرایی شرکت آرامکو سعودی نیز که در کنفرانس جهانی نفت شرکت کرده بود به نوبه خود گفت، انتظار می‌رود تقاضا برای نفت تا سال 2030 به حدود 110 میلیون بشکه در روز برسد.
وی همچنین بر اهمیت تداوم سرمایه گذاری در نفت و گاز برای تضمین امنیت انرژی جهانی و حرکت به سمت منابع انرژی پاک تر با قیمت‌های مقرون به صرفه تاکید کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی