۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۵۸۷۷۱

حقوق سهامداری صندوق بازنشستگی نفت در پتروشیمی باختر محفوظ ماند

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: در نتیجه ورود سازمان بازرسی، حکم پتروشیمی باختر در مسیر اجراست تا حقوق سهامداری دولت و صندوق‌های بازنشستگی‌ همچون صندوق بازنشستگی نفت محفوظ بماند.
حقوق سهامداری صندوق بازنشستگی نفت در پتروشیمی باختر محفوظ ماند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،عبدالحسین بیات، در مجمع‌ عمومی سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: شرکت سرمایه‌گذاری اهداف باید با اتخاذ تدابیری گزارش سال مالی شرکت‌های گروه را با نشست مجمع از منظر زمانی هماهنگ کند تا گزارش مجمع با محدودیت روبه‌رو نشود.
وی تصریح کرد: اقدام‌ها باید با در نظر گرفتن استانداردهای حسابرسی و مالی باشد و موارد حسابرسان به معاونت‌ها و بخش‌های حقوقی ارجاع می‌شود تا بررسی و رفع شوند.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در فصل تهدید و فرصت‌های گزارش مجمع تأکید کرد: اینکه گفته شود بعضی از مشکل‌های ایجادشده درون شرکت‌های گروه در زمان ما اتفاق نیفتاده است در چارچوب روحیه دولت سیزدهم نیست، بنابراین مسائل و مشکل‌ها را جدا از اینکه در چه زمانی روی داده است باید شناسایی، پیگیری و رفع کرد.
بیات در خلال گزارش یادشده و در بخش سهم اهداف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در نتیجه ورود سازمان بازرسی، حکم پتروشیمی باختر در مسیر اجراست تا حقوق سهامداری دولت و صندوق‌های بازنشستگی‌ همچون صندوق بازنشستگی نفت در گروه یادشده محفوظ بماند.
وی پس از ارائه گزارش مدیران اهداف در بخش گزیده اطلاعات مالی افزود: همه الزام‌ها و قوانین سازمان بورس باید در گروه اقتصادی صندوق‌ها رعایت شود، چون اعتبار شرکت‌ها با اهمیت است. از این‌ رو شرکت سرمایه‌گذاری اهداف از بنگاه‌های اقتصادی بااهمیت در اقتصاد کشور است و ارتباط حرفه‌ای این مجموعه با سازمان بورس سبب شفاف‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌های این شرکت است.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در بخش گزارش شرکت‌های فرعی گروه تصریح کرد: مؤسسه مهر آیندگان بازوی گروه اقتصادی صندوق‌ها در بازار سرمایه است.
بیات درباره گزارش اهم برنامه‌های آینده نیز گفت: سبد سرمایه‌گذاری شرکت اهداف در بازه زمانی حدود پنج سال و با توجه‌ به متغیرهای اقتصادی اصلاح، مطلوب‌تر و کم‌ریسک‌تر می‌شود.
بر پایه این گزارش، بررسی خالص ارزش دارایی‌ها، ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری، مطالبه‌های شرکت‌های گروه، وضعیت مالی صندوق‌ها از منظر محاسبه بیمه‌ای در پرتو نرخ افزایش تعهدات، نسبت بیمه‌ای، نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری، ترکیب سبد سرمایه‌گذاری، از محورهای مهم گزارش ارائه‌شده در مجمع عمومی سهامداران شرکت اهداف بود. مهم‌ترین محورهای مورد توجه در این مجمع، روند پیشرفت پروژه‌های در حال اجرای گروه اقتصادی صندوق‌ها و تدوین راهبرد با در نظر گرفتن آینده اقتصاد کشور و جهان برای بهبود سرمایه‌گذاری‌ها بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
لو رفتید !
معلوم شد با اهداف سر و سری دارید !!!