۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۱۵۸۸۷۵

کاهش پیش‌بینی روسیه از قیمت صادرات گاز

داده‌های وزارت اقتصاد روسیه نشان داد این کشور پیش‌بینی خود برای صادرات گاز طبیعی در فاصله سال‌ ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ را بازبینی نزولی کرده است.
کاهش پیش‌بینی روسیه از قیمت صادرات گاز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وزارت اقتصاد روسیه اکنون پیش‌بینی می‌کند که صادرات گاز طبیعی این کشور به کشورهای خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق، ۴۳۴.۶ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب در سال میلادی جاری باشد و در سال میلادی آینده به ۳۲۱.۷ دلار در هر هزار متر مکعب کاهش پیدا کند. در پیش‌بینی‌های سال‌های بعدی، بازبینی نزولی بیشتری انجام شد و به ۳۰۸.۳ دلار در سال ۲۰۲۵ و پایین ۳۰۰ دلار در سال ۲۰۲۶ اصلاح شد.
این رقم بازبینی شده کمتر از ۴۰۵.۴ دلار است که برای سال ۲۰۲۴ در پیش نویس پیش‌بینی انجام شده در اوایل ماه جاری قید شده بود. آمار محافظه‌کارانه روسیه حتی بدتر بوده است و ۴۱۹.۴ دلار برای سال ۲۰۲۳، ۲۹۰.۷ دلار برای  سال ۲۰۲۴، ۲۷۲.۳ دلار برای سال ۲۰۲۵ و ۲۶۰.۲ دلار برای سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی شده است.
تقریبا یک سوم درآمدهای بودجه روسیه از فروش نفت و گاز طبیعی تامین می‌شود. هر چند روسیه، قیمت کمتری را برای صادرات گاز طبیعی خود پیش‌بینی ‌کرد اما روز جمعه اعلام کرد هزینه بودجه سال آینده خود را به میزان ۳۶.۶ تریلیون روبل معادل ۳۸۳ میلیارد دلار افزایش می‌دهد. هزینه‌های اجتماعی و نظامی با ادامه جنگ در روسیه، سر به فلک کشیده است.
روسیه اوایل هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد تولید نفت و گاز داخلی در سال میلادی جاری کاهش پیدا کند. این کشور پیش‌بینی می‌کند تولید گاز طبیعی در سال میلادی جاری، به ۶۴۲ میلیارد متر مکعب در مقایسه با ۶۷۲ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا کند. در همین حال، صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا، به حدود ۲۵ درصد از سطح پیش از حمله نظامی مسکو به اوکراین سقوط کرده است. اما عرضه گاز به چین از طریق «سیلا سیبیری»، در ژوئیه به دو میلیارد مترمکعب رسید که رکورد جدیدی بود.
بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، محموله‌های صادرات ال‌ان‌جی از روسیه به اروپا بین ژانویه تا ژوئیه امسال در مقایسه با حجم سال ۲۰۲۱، افزایش ۴۰ درصدی داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی