۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۱۵۹۲۸۱

نفت برنت ۸۴ دلار و ۲۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۲۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش ۸۲ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۴ دلار و ۲۱ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۲۱ سنت رسید.
 نفت علی رغم افزایش قیمت در روز جمعه در آستانه بزرگ‌ترین کاهش قیمت هفتگی از ماه مارس قرار دارد. حراج در بازار اوراق قرضه آمریکا نگرانی نسبت به آهسته شدن روند رشد اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای سوخت را بالا برده است.
هر دو شاخص نفتی بزرگ دنیا هفته گذشته به بالاترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی رسیدند، اما نفت برنت 11.6 و نفت آمریکا حدود 9 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.
افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران اوراق قرضه نسبت به هزینه‌کرد دولت آمریکا و افزایش کسری بودجه در این کشور به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا باعث فروش ارزان و یکجای اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شده و قیمت آن را به پایین‌ترین رقم طی 17 سال گذشته رسانده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 14 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 84 دلار و 21 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 23 سنت معادل 0.28 درصد افزایش 82 دلار و 54 سنت معامله می‌شود.
بانک سرمایه گذاری جی‌پی‌مورگان طی یادداشتی اعلام کرد انتظار دارد رشد تقاضا برای نفت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی آهسته‌تر شود. بانک مرکزی استرالیا هم پیش‌بینی می‌کند کاهش قیمت اخیر موقت بوده و بازار در سه ماهه پایانی با کمبود عرضه مواجه باشد.
تحلیلگران بانک مرکزی استرالیا عقیده دارند کاهش ذخایر جهانی نفت قیمت آن را دوباره به بالاتر از 90 دلار در هر بشکه می‌رساند.
اطلاعات اقتصادی آمریکا که در این هفته منتشر شد حاکی از کاهش تقاضا برای بنزین در این کشور بود. رشد بخش خدمات در آمریکا هم آهسته شده است. اقتصاددان‌ها عقیده دارند اقتصاد منطقه یورو هم در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کوچک‌تر می‌شود.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر گزارش ماهانه اشتغال در آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی