۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۵۹۳۸۸

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

جمع‌آور با بیان اینکه تب، سرفه و گلودرد از علایم بیماری آنفلوآنزا است، اظهار کرد: استفاده از ماسک در مکان‌های پرجمعیت و شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به ویژه برای گروه‌های حساس مهم است.
چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.
محمدرضا جمع‌آور با بیان اینکه تب، سرفه و گلودرد از علایم بیماری آنفلوآنزا است، اظهار کرد: استفاده از ماسک در مکان‌های پرجمعیت و شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به ویژه برای گروه‌های حساس مهم است.
وی با بیان اینکه گروه‌های در معرض خطر به صورت رایگان باید واکسن آنفلوآنزا بزنند، افزود: واکسن آنفلوآنزای ایرانی برای کارکنان نظام بهداشت، کارکنان شاغل در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیصی و تحقیقاتی توزیع می‌شود.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی  با اشاره به توزیع رایگان برای کارکنان شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط‌زیست، تصریح کرد: سایر گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.
جمع‌آور یادآور شد: زنان باردار و مادران تا ۲ هفته پس از زایمان، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، کارکنان نیروهای نظامی، انتظامی و حفاظتی شاغل در بخش‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان می‌توانند از واکسن رایگان ایرانی بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: هم اکنون توزیع ۲ هزار و ۴۶۰ دز واکسن آنفلوانزا در بخش دولتی‌ آغاز شده که به صورت رایگان توزیع خواهد شد.
 منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی