۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۵۹۴۲۹

مجلس ۵ درصد به خوراک پالایشگاه‌ها تخفیف داد

در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم، علی رغم مخالفت دولت، مجلس مصوب کرد در راستای افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی، تخفیف ۵ درصدی خوراک به واحدهای پالایشگاهی اختصاص یابد .
مجلس ۵ درصد به خوراک پالایشگاه‌ها تخفیف داد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم، علی رغم مخالفت دولت، مجلس مصوب کرد در راستای افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی، تخفیف ۵ درصدی خوراک به واحدهای پالایشگاهی اختصاص یابد .
 در نشست علنی نوبت عصر امروز- دوشنبه ۱۷ مهرماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ماده ۴۵ این لایحه مخالفت کردند و در نهایت پیشنهاد اصلاح کل این ماده، از سوی کمیسیون انرژی ارائه شد و علیرغم مخالفت دولت به تصویب مجلس رسید.
متن اصلاح کل ماده ۴۵ بدین شرح است: دولت مکلف است در راستای افزایش ارزش افزوده محصولات در زنجیره پایین دستی پترو پالایشگاهی و نیز افزایش کیفیت فرآورده های نفتی و تطابق آن با استانداردها و الزامات قانونی داخلی و بین المللی سازوکارهای مورد نیاز برای ارتقای کیفی فرآورده های تولیدی و کاهش تولید فرآورده های سنگین را به نحوی تهیه نماید که تا سال پایان برنامه، ترکیب و کیفیت فرآورده های نفتی تولیدشده توسط شرکت های پالایش نفت و پترو پالایشگاهی از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
تبصره: تخفیف ۵ درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی و نیز تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به واحدهای پتروشیمی موجود مابه التفاوت قیمت خوراک گاز تحویلی با تکلیف مندرج در قانون هدفمندی یارانه ها، مشروط به اختصاص حداقل ۴۰درصد از سود خالص سالانه این واحدها به حساب اندوخته سرمایه ای مخصوص طرح های کیفی سازی وتوسعه زنجیره ای پایین دستی صنعت آنهاست.
آیین نامه اجرائی این ماده توسط وزارت نفت و با همکاری وزرات امور اقتصادی و دارایی وسازمان حفاظت محیط زیست ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی