۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۵۹۵۱۴

پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان؛ تجلی بارز اشتغالزايي و حمایت از کالای ساخت داخل

پيشرفت این پروژه ۸۷ درصد بود که اين ميزان در سال ۱۴۰۰ پس از ۷ سال و همزمان با شروع به كار دولت سيزدهم ۹۳.۲ درصد ثبت شد.
پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان؛ تجلی بارز اشتغالزايي و حمایت از کالای ساخت داخل
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،واحد تصفيه گازوئيل پالایشگاه اصفهان با ظرفیت تولید روزانه 16 میلیون لیتر يورو5 ، در سال گذشته به اتمام رسید و به دلیل اهمیت بالای این پروژه ملی-زیست محیطی مقرر بود با حضور ریاست محترم جمهوری در اصفهان به بهره برداری برسد، اما به دليل مشغله زیاد مقام اول اجرایی کشور، بهره برداری رسمی طرح  در هفتم مهرماه سال جاری همزمان با سفر استاني رئيس دولت سيزدهم، انجام پذيرفت. تا این مدت هم متخصصان این شرکت از سال گذشته تا افتتاح رسمي بیکار ننشستند و با بررسیهای علمی و عملیاتی، ظرفیت تولید روزانه واحد را  از 100 هزار بشکه به 120 هزار بشکه(برابر با 19 میلیون لیتر گازوئيل) افزایش دادند که این خود ارمغاني ارزشمند برای ملت عزیزمان محسوب می شود.
در مورد روند پیشرفت پروژه باید گفت که براساس گزارش برنامه ريزي تلفيقي در مردادماه 1399 پيشرفت این پروژه 87 درصد بود که اين ميزان در سال 1400 پس از 7 سال و همزمان با شروع به كار دولت سيزدهم 93.2 درصد ثبت شد.
متخصصين امر بر این امر واقف هستند كه قسمت پاياني پروژه حساس ترين مرحله و همچنين زمانبر به شمار می آید. در سال 1401 همزمان با راه اندازي طرح، در بيش از 71 هزار نقطه تست PMI (تست آلياژي) انجام شد و 2300 نقطه معيوب كه در سال هاي گذشته خريداري و نصب شده بود، شناسايي و در جهت حفظ ظرفيت و پيشگيري از حوادث ناگوار تعويض گرديد.
شایان ذکر است که واحد تصفیه گازوئیل  از جمله ابرپروژه های ملی-زیست محیطی پالایشگاه اصفهان است که برای عمل به تکالیف مندرج در قانون هوای پاک، ساخت آن از سال 1393 آغاز شد ولی به دليل تحريم ها، عدم تعهد سازندگان و سوء مديريت پروژه، عملیات اجرایی آن به کندی پیش می رفت،  خوشبختانه با شروع به کار مدیریت جدید، این طرح ملی، شتاب گرفت و علیرغم وجود تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت‌های خارجی، توسط سازندگان داخلی به سرانجام رسید و در شهریورماه سال 1401،  16 ماه زودتر از برنامه زمان بندی شده تکمیل و به بهره برداری رسید.
پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان نمونه بارز اشتغالزايي با بيش از 42 ميليون نفرساعت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ساخت داخل است، به نحوی که بیش از 90 درصد تجهیزات مورد نیاز اجرای این پروژه، توسط سازندگان داخلی تأمین شده و با استفاده از ظرفيت شرکتهای دانش بنیان کشور، تمام کاتالیست های آن تامین شده و همچنين راه اندازي تجهيزات با تكنولوژي بالا، توسط متخصصان توانمند كشور انجام شده است.
خوشبختانه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان منطبق با فرمايشات مقام معظم رهبري  درخصوص جلوگيري از خام فروشي و توجه به زنجيره ارزش، حرکتی رو به جلو دارد و  به دنبال رفع موانع  اجرای پروژه های عظیم است. به عنوان نمونه طرح هاي RHU و RFCC که با گذشت 15 سال پس از ابلاغ تكاليف دولت اجرایی نشده بود با مدیریت جدید، دوباره فعال شده است.
 هلدينگ پتروپالايش اصفهان مفتخر است همواره بهترین ها را به مردم خود تقدیم کند، اميد است كه این هلدینگ بتواند کارشکنیهای دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کرده و قدرتمندتر از هميشه در خدمت ایران اسلامی باشد.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه