۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۱۶۰۲۹۵

تکذیب مصادره سوخت از سوی حماس

 فرستاده ویژه آمریکا به غزه ،درباره ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر مصادره کمک‌های انسانی به غزه توسط حماس گفت: هیچ گونه تلاشی از سوی حماس برای مداخله یا کنترل کمک‌های ارسالی به غزه مشاهده نکردیم، این کمک ها به «سازمان بهداشت جهانی و آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی» (آنروا) رسیده است.
تکذیب مصادره سوخت از سوی حماس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نماینده آمریکا ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر مصادره سوخت و کمک‌های انسانی از سوی حماس را تکذیب کرد.
 دیوید استورفیلد، فرستاده ویژه آمریکا به غزه، امروز شنبه درباره ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر مصادره کمک‌های انسانی به غزه توسط حماس گفت: هیچ گونه تلاشی از سوی حماس برای مداخله یا کنترل کمک‌های ارسالی به غزه مشاهده نکردیم، این کمک ها به «سازمان بهداشت جهانی و آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی» (آنروا) رسیده است.
فرستاده ویژه آمریکا افزود: سوخت‌های ارسالی در غزه موجود است و در اختیار «آنروا» می‌باشد که برای کامیون‌های کمک‌رسانی، تصفیه آب شور و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.
در همین راستا، سازمان‌های تابعه سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند:  بمباران غزه خسارات زیادی به مراکز بهداشتی و درمانی وارد کرده و همچنین به دلیل کمبود آب، غذا و دارو خدمات نگهداری از کودکان، نوزادان نارس و زنان باردار مختل شده است.
در بیانیه مشترک سازمان‌های بین‌المللی آمده است که با پایان یافتن سوخت در بیمارستان‌های غزه دستگاه‌های نگهداری نوزادان نارس و سایر دستگاه‌ها از کار خواهد افتاد.
وزارت بهداشت فلسطین در همین راستا روز گذشته اعلام کرد که آمار شهدای فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی (15 مهرماه) تاکنون به 9هزار و 227 نفر افزایش یافته است که 3826 نفر از آنها را کودکان و 2405 نفر را زنان تشکیل می دهند.
تعداد مجروحان فلسطینی نیز در این بازه زمانی به 23516 نفر رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی